Omsättningssiffror för Olav Thon Gruppens köpcenter 2017

Olav Thon Gruppens köpcenter i Norge och Sverige ökade omsättningen med 2% till 80,7 mdkr under 2017 jämfört med 2016.

Olav Thon Gruppen äger och förvaltar totalt 11 svenska köpcenter. I Sverige är Olav Thon Gruppen störst inom köpcenterbranschen mätt i areal.

I Norge är gränshandelns Nordby Shoppingcenter, Charlottenberg Shoppingcenter och Töcksfors shoppingcenter de mest kända medan köpcenter som Sollentuna Centrum och Torp köpcentrum är mer välkända i Sverige.

Totalt ökade omsättningen i Sverige med 2 % till 13.5 mdkr.

Ta del av mer information i Thon Eiendoms pressrelease.

Thon Property - En del av Olav Thon Gruppen

Thon Property är den svenska fastighetsdivisionen i Olav Thon Gruppen som ägs av Olav Thon Stiftelsen. Olav Thon Gruppen äger c:a 500 fastigheter i Norge och 25 i utlandet samt äger/förvaltar 90 köpcenter i Norge och 11 i Sverige.