Omtyckta fjärilsviner får ny design och fräschör

Den populära vinserien Spring Village byter utseende och får justerad logotyp. Vinflaskornas karakteristiska fjärilar finns kvar men är nu i uppdaterad och vackert tecknad version. Den nya designen släpps i samband med ny och fräsch årgång. Det vita vinet har även fått en ny och friskare blend, med mindre sötma. Alla viner från Spring Village är gjorda i en fruktig och generös stil som passar till de populäraste middagsrätterna. Perfekta till både fredagstacos och lyxigare vardagspasta. Flaskorna är gjorda i behändigt, klimatsmart PET-format.

Spring Villageär på många sätt det perfekta husvinetDet riktar sig till den som vill ha ett gott och användbart vin, utan att behöva läsa in sig på vin eller vad det passar till för mat. Spring Villages viner erbjuder kvalitet till bra pris och passar som fördrink under matlagning samt till de flesta av våra favoritrecept. Fredagstaco, smakrika vegetariska rätter eller plock och snacks. Spring Village vill också vara det självklara valet att ha hemma för att kunna bjuda på vid spontanbesök.

Vinerna finns på Systembolaget, som både rött, vitt och rosé. Alla säljs som PET-flaskor och finnssom 75 cl flaska och liten piccolo på 187 ml. Flaskorna kan pantas i handelns vanliga retursystem och därför är ett mycket klimatsmartare val än jämförbar glasflaska. Rosévinet säljs dessutom i en praktisk magnumflaska  1,5 liter.

”Spring Village har funnits med länge nu. De har kommit att bli några av marknadens bäst säljande viner på PET-flaska. Nu har serien fått nya kläder med underbara fjärilar som man blir glad av att titta på. Smaken är omtyckt och vi har inte velat ändra ett vinnande koncept, men eftersom många efterfrågar mindre sötma i vin har vi passat på att ändra den vita blendenen aning.” säger Carina Tidén, produkt- och utvecklingschef på Spring Wine & Spirits.

Vina Laroche Pinot Noir blir Cefiro Pinot Noir24.2.2021 13:34:02 CETPressmeddelande

I samband med den nya årgången 2020 byter Viña Laroche Pinot Noir namn och utseende i Systembolagets hyllor. Spring Wine & Spirits är glada att fortsätta leverera denna finstämda pinot noir, nu under Viña Casablancas eget varumärke. Från och med 1 mars går vinet under namnet Cefiro Pinot Noir. Vinet får nytt artikelnummer 2611, priset är fortfarande 99 kr, och innehåller naturligtvis fortfarande samma goda vin.

Tamnavulin Red Wine Cask Edition Grenache – vinterns unika whisky lagrad på rödvinsfat17.2.2021 12:16:09 CETPressmeddelande

I kallare tider behövs värmande drycker. Tamnavulin Red Wine Cask Edition Grenache Single Malt är en unik whisky lagrad på rödvinsfat. Sverige var en av de första länderna där whiskyn lanserades och blev på några månader den största marknaden. Lagret tömdes då från världens alla hörn för att möta svenskarnas efterfrågan på drycken. Grenache, som är först ut i wine cask serien, är vinterns ultimata dryck för såväl whiskyentusiaster som nyfikna nybörjare. Finns i fast sortiment hos systembolaget. Art.nr: 58101, Pris: 299 kr.

Ny årgång! Trapiche Terroir Series Malbec Finca Coletto 201715.2.2021 11:56:49 CETPressmeddelande

Utvald malbec i TSE-släppet 16 februari: Trapiche Terroir Series Malbec Finca Coletto 2017. Vinet kommer från vingården som drivs av systrarna Bibiana och Cristina Coletto. Just denna årgång drivs av den karaktäristiska El Peral-frukten som utmärks av rödfruktiga toner med sötkryddiga inslag och en elegant avslutning. Endast 480 flaskor släpps. Priset är 249 kronor och artikelnumret 92003.