ONE Nordic förlänger samarbetet med EVRY – väljer långtgående tjänstepaketering av IT

(Stockholm, 23 mars 2016) EVRY har tecknat ett nytt avtal med ONE Nordic AB som omfattar en heltäckande tjänstebaserad leverans av IT för totalt cirka 1 100 användare. Det nya avtalet innebär att ett flerårigt samarbete nu förlängs och utvecklas ytterligare. I avtalet ingår bland annat leverans av IT-arbetsplatser med Office 365, Service Desk, serverplattform och kommunikationstjänster. Leveransen kommer att ske från EVRYs nya datacenter i Kista. Avtalet är fyraårigt.

Genom avtalet förenklas och renodlas EVRYs leverans till ONE Nordic. Tidigare deltjänster läggs ihop till en mer övergripande tjänstepaketering samtidigt som IT-miljön moderniseras och fler stordriftsfördelar ger en ökad kostnadseffektivisering. Syftet är att ge ONE Nordic en användarvänlig IT-miljö med fokus på funktion snarare än teknik.

”Med den här lösningen och EVRY som partner får vi säker och kostnadseffektiv tillgång till ett modernt IT-stöd som hjälper oss själva att vara produktiva och inriktade på att utveckla den egna verksamheten. Det handlar förstås också om att vi ska kunna ge våra medarbetare bästa tänkbara service och tjänster utan att fastna i IT-relaterade frågor. Därför blir just funktionsleveransen en avgörande framgångsfaktor. Nu ser vi fram emot ett fortsatt gott samarbete med en partner som vi upplever har den kompetens och kapacitet ONE Nordic behöver”, säger Åse Petersén, IT-chef, ONE Nordic AB.

”Med tanke på vårt fleråriga samarbete och ONE Nordics verksamhet som präglas av höga krav i alla led är det givetvis mycket betydelsefullt att vi nu får ett fortsatt förtroende att vara deras samarbetspartner. Samtidigt understryker det här avtalet vikten av att utvecklas tillsammans för att möta nya behov och utmaningar. Vi har i dag en väl fungerande samverkansmodell som bidrar till att vi på ett konstruktivt sätt kan förenkla och utveckla leveransen på det sätt som bäst hjälper ONE Nordic”, säger Fredrik Almén, Sverigechef EVRY.

EVRY är ett ledande nordiskt IT-tjänst- och programvarubolag med mer än 10 000 kunder i både privat och offentlig sektor. Mer än fem miljoner människor i de nordiska länderna använder dagligen lösningar som levereras av EVRY. Genom en stark lokal närvaro med djup teknisk och affärsmässig insikt är EVRY en drivande kraft för kundens innovation och förnyelse. EVRY hade 2016 en omsättning på NOK 12,2 miljarder och cirka 8500 medarbetare i nio länder. Huvudkontoret ligger i Fornebu utanför Oslo och aktien är noterad på Oslobörsens huvudlista.

Handelsbanken i Finland och EVRY ingår ett strategiskt avtal13.12.2018 06:51Pressmeddelande

(Stockholm, 13 december 2018) Handelsbanken Finland och EVRY har ingått ett avtal för leverans av nästa generation kärnbank- och betalningslösningar. Det samlade kontraktsvärdet uppgår till cirka NOK 650 miljoner under en period av åtta år (och i tillägg en option på två år). Detta är ett viktigt steg för EVRY i den finska marknaden för företagets strategi om att fortsätta växa i Norden och internationellt.

Mer innovation och bättre tjänster för digitala anställda hos SpareBank 112.11.2018 12:00Pressmeddelande

(Oslo den 12 november 2018) SpareBank 1 Alliansens nya samarbete med EVRY i samband med digitala arbetsplatstjänster är avsett att möjliggöra mer innovation och bättre service för anställda. Under det nya fyraåriga avtalet kommer EVRY att tillhandahålla server- och klientoperationstjänster detta inkluderar alternativ för bankerna i Alliansen att få tillgång till tjänster som beredskapslösningar och offentliga och privata molntjänster.