Öppet Hus på flygplatsen

Under sportlovsveckan, på torsdag 22 februari kl. 10-14, välkomnar Kalmar Öland Airport till öppet hus med resetema på flygplatsen.

På plats finns våra lokala reseaktörer, såsom BRA, Big Travel, Resia, Ticket och goTO Nordics med extra fina erbjudanden och tävlingar med chans att vinna fina priser. Våra medarbetare har snitslat upp för en tipspromenad inomhus och utanför terminalen ges möjlighet att provsitta flygplatsens brandbil och passa på att prata lite med dem som jobbar hos oss. I lunchrestaurangen serveras buffet för både stora och små och i vår butik kan du köpa fika. Parkerar gör du gratis. Varmt välkommen!

Välkommen till vida världen - Now boarding från Kalmar Öland Airport

Kalmar Öland Airport AB är ett av Kalmar Kommun helägt bolag som i samverkan med kommunen och näringslivet i Kalmarregionen ska utveckla, driva och förvalta Kalmar flygplats. Bolaget ska tillvarata och utveckla tillgängliga och framtida flygkommunikationer mellan Kalmarregionen och andra delar av Sverige samt övriga världen.

Varje dag flyger närmre 700 människor till eller från Kalmar Öland Airport. Vi har runt 50 reguljära avgångar i veckan till Stockholm Arlanda och Bromma, varifrån du smidigt kan ta dig vidare till i princip hela världen. Vi har också en omfattande chartertrafik till Grekland, Spanien och Turkiet, skidresor till Pyrenéerna samt weekendcharter till olika europeiska städer över året.

Lågtryck ute men högtryck i reseförsäljningen hos Ving - mer än en fjärdedel av Vings resor från Kalmar Öland Airport är redan bokade9.1.2018 11:59:00 CETPressmeddelande

37 % upp när Ving släpper nästa vinters resor från Kalmar14.12.2017 11:17:00 CETPressmeddelande