Oral-B ® ingår partnerskap med iADH (International Association of Disability and Oral Health) för att göra munvård mer tillgängligt för alla

Oral-B – den ledande innovatören inom munhälsa – annonserar idag ett partnerskap med International Association of Disability and Oral Health (iADH). Samarbetet är en del av varumärkets strävan att göra munvård mer inkluderande, tillgängligt och positivt för personer med funktionsnedsättning, deras vårdare och alla däremellan.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20220823005676/sv/

För att se det här innehållet från mms.businesswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Oral-B® announces its partnership with the International Association of Disability and Oral Health as part of the overall brand mission to make oral care more inclusive, accessible, and positive for all. Pictured (left to right): Benjamin Binot, Oral Care Senior Vice President at Procter & Gamble and Prof Alison Dougall, President of the International Association of Disability and Oral Health (iADH). Credit: Djibrann Hass

Ungefär 166 miljoner människor i Europa är på något sätt påverkade av ett funktionshinder. Ny forskning visar att en tredjedel av dessa, på grund av problem med att underhålla sin munhälsa, upplever tandköttsproblem1. Oral-B har gjort det till sitt uppdrag att se till att alla får en jämlik munvårdsupplevelse – oavsett om det är på tandläkarmottagningen, genom lättillgängliga och personliga tips, eller med produkterna som används hemma för att underhålla munhälsan.

Benjamin Binot, P&G Oral Care Senior Vice President i Europa, säger: “Som den ledande innovatören inom munhälsa i över 70 år och det #1 rekommenderade varumärket av tandläkare, inser vi vikten av att göra munvård tillgänglig för alla – och lyssnar därför kontinuerligt på människors erfarenheter med funktionshinder för att förstå hur vi kan hjälpa dem. Genom detta arbete har vi lärt oss att munhälsovårdsproblem i den här gruppen är vanligast eftersom många inte har lärt sig de färdigheter de behöver för att borsta tänderna effektivt. Många upplever att en försämring av tandhälsan är oundviklig och kan därför vara särskilt oroliga i tandläkarstolen. Som varumärke erkänner vi vårt ansvar att hjälpa till att säkerställa att munvård är tillgänglig för alla och vi är stolta över att samarbeta med iADH för att arbeta för att förbättra upplevelsen för personer som lever med en funktionsnedsättning.”

Det första steget i detta partnerskap består av att samskapa ett ‘Positive Practices’-program som är utformat för att träna och utbilda tandläkarmottagningar om hur man kan bli mer självsäker och inkluderande när det gäller sina patienter.

Alison Dougall, iADH-president, säger: “Vi är glada att tillsammans med Oral-B arbeta med utbildning, forskning, innovation och opinionsbildning för att ta itu med de stora orättvisorna inom munhälsa som personer med funktionsnedsättning upplever i Europa. Genom att arbeta tillsammans strävar vi efter att göra en positiv skillnad inom munvårdsupplevelsen för människor som lever med synliga och osynliga funktionsnedsättningar.

iADH finns till för att förbättra munhälsan för personer med funktionsnedsättning och Oral-B finns för att skapa de bästa munvårdsresultaten genom att tillhandahålla de mest givande och njutbara munvårdsupplevelserna för alla, varje dag. Med tanke på våra gemensamma värderingar kändes det väldigt naturligt och passande när Oral-B kontaktade oss för att komma samman i ett partnerskap.”

Oral-B kommer också att vara närvarande vid årets Biennial iADH Congress 2022 i Paris för att lära av de globala medlemmarna som kommer att dela med sig av sin kunskap och erfarenhet för att förbättra munhälsoresultaten för personer med funktionsnedsättning i en workshop arrangerad av Oral-B tillsammans med ledande personer inom området (KOLs). Upptäckterna från workshopen kommer att ge betydelsefull information till ‘Positive Practices’ och säkerställa att utbildningsprogrammet stöds av insikter för att ge det bästa resultatet i förändringsarbetet.

Om Oral-B®

Oral-B® hjälper människor att borsta professionellt. Oral-B® grundades 1950 Kalifornien av en parodontolog, som uppfann en innovativ tandborste för att hjälpa sina patienter att få friskare tänder och tandkött hemma. Oral-B® förblir trogna till detta uppdrag än idag, och är idag världsledande på den över $5 miljarder stora globala tandborstsmarknaden. Som en del av Procter & Gamble Company tillverkar varumärket manuella och elektriska tandborstar för barn och vuxna samt orala irrigatorer och interdentala produkter.

Om Procter & Gamble

P&G når konsumenter över hela världen. Företaget har en av de starkaste portföljerna med ledande kvalitetsvarumärken som Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, och Whisper®. P&G har verksamheter i cirka 70 länder världen över. Vänligen besök http://www.pg.com för den senaste informationen och uppdateringarna om P&G och dess varumärken.

Om iADH (International Association of Disability and Oral Health)

iADH är en global organisation med över 8 000 medlemmar från alla sektorer inom hälso- och sjukvård och social omsorg som är intresserade av funktionshinder och munhälsa och som arbetar för att dela med sig av sina vetenskapliga kunskaper, kliniska färdigheter och kollektiva erfarenheter för att minska hindren för vård och förbättra munhälsan för personer med funktionshinder.

För mer information, besök: https://www.oralb.se/sv-se

1 The Oral Health & Disability European Study, March 2022, Oral-B

PR-kontakt:
Joacim Börjesson
joacim.borjesson@jungrelations.com

“e4life” is Present at Expomed Eurasia with its Innovative Device Able to Inactivate Flu and Covid Viruses With an Efficacy over 90%19.4.2024 17:13:00 CEST | Press release

Expomed Eurasia, the most important medical exhibition between Europe and Asia, is ready to house more than a hundred companies, to discover new technological trends and the most innovative products which are going to change deeply the health market. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240419226980/en/ e4life: e4ambient and e4you devices (Photo: Business Wire) This is a perfect occasion for e4life to present its device based on the e4shield technology which is able to inactivate flu and Covid viruses present in the air. A technology, patented in Italy, that uses neither chemical agents nor filtering materials, but it is based on the transmission of electromagnetic waves able to inactivate the viral load in aerosol. “This Exhibition represents an extraordinary opportunity to present our innovative technology (e4shield) in a dynamic and rapidly evolving region as Eurasia. In a climate of growing consciousness of the

Qualcomm Schedules Second Quarter Fiscal 2024 Earnings Release and Conference Call19.4.2024 15:00:00 CEST | Press release

Qualcomm Incorporated (NASDAQ: QCOM) today announced that it will publish the Company’s financial results for its second quarter fiscal 2024 on Wednesday, May 1, 2024, after the close of the market on the Company’s Investor Relations website, at https://investor.qualcomm.com/financial-information. The earnings release will also be furnished to the Securities and Exchange Commission (SEC) on a Form 8-K, which will be available on the SEC website at http://www.sec.gov. Qualcomm will host a conference call to discuss its second quarter fiscal 2024 results which will be broadcast live on May 1, 2024, beginning at 1:45 p.m. Pacific Time (PT) at https://investor.qualcomm.com/news-events/events. An audio replay will be available at https://investor.qualcomm.com/news-events/events and via telephone following the live call for 30 days thereafter. To listen to the replay via telephone, U.S. callers may dial (877) 660-6853 and international callers may dial (201) 612-7415. Callers should use rese

Newmont Appoints Mining Industry Veteran Francois Hardy as Chief Technology Officer19.4.2024 14:56:00 CEST | Press release

Newmont Corporation (NYSE: NEM, TSX: NGT, ASX: NEM, PNGX: NEM) today announced the appointment of Francois Hardy as Chief Technology Officer (CTO). Francois will join Newmont’s Executive Leadership Team and lead the technical work across the business to improve operational performance and drive growth. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240419973025/en/ Newmont Appoints Mining Industry Veteran Francois Hardy as Chief Technology Officer (Photo: Business Wire) Francois will take over from interim CTO, Dean Gehring, who also served in a dual role as Newmont’s Chief Integration Officer. After a period of transition, Dean will be leaving the company in early July. Francois brings more than 30 years of technical and operational experience in mining to the role. He commenced with Newmont in 2002 and has held roles including Group Head Exploration, Managing Director Africa and General Manager Tanami. “Francois is a stron

SLB Announces First-Quarter 2024 Results, Targeting to Return $7 Billion to Shareholders Over 2024–202519.4.2024 12:50:00 CEST | Press release