Oral-B ® ingår partnerskap med iADH (International Association of Disability and Oral Health) för att göra munvård mer tillgängligt för alla

Oral-B – den ledande innovatören inom munhälsa – annonserar idag ett partnerskap med International Association of Disability and Oral Health (iADH). Samarbetet är en del av varumärkets strävan att göra munvård mer inkluderande, tillgängligt och positivt för personer med funktionsnedsättning, deras vårdare och alla däremellan.

Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20220823005676/sv/

För att se det här innehållet från mms.businesswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Oral-B® announces its partnership with the International Association of Disability and Oral Health as part of the overall brand mission to make oral care more inclusive, accessible, and positive for all. Pictured (left to right): Benjamin Binot, Oral Care Senior Vice President at Procter & Gamble and Prof Alison Dougall, President of the International Association of Disability and Oral Health (iADH). Credit: Djibrann Hass

Ungefär 166 miljoner människor i Europa är på något sätt påverkade av ett funktionshinder. Ny forskning visar att en tredjedel av dessa, på grund av problem med att underhålla sin munhälsa, upplever tandköttsproblem1. Oral-B har gjort det till sitt uppdrag att se till att alla får en jämlik munvårdsupplevelse – oavsett om det är på tandläkarmottagningen, genom lättillgängliga och personliga tips, eller med produkterna som används hemma för att underhålla munhälsan.

Benjamin Binot, P&G Oral Care Senior Vice President i Europa, säger: “Som den ledande innovatören inom munhälsa i över 70 år och det #1 rekommenderade varumärket av tandläkare, inser vi vikten av att göra munvård tillgänglig för alla – och lyssnar därför kontinuerligt på människors erfarenheter med funktionshinder för att förstå hur vi kan hjälpa dem. Genom detta arbete har vi lärt oss att munhälsovårdsproblem i den här gruppen är vanligast eftersom många inte har lärt sig de färdigheter de behöver för att borsta tänderna effektivt. Många upplever att en försämring av tandhälsan är oundviklig och kan därför vara särskilt oroliga i tandläkarstolen. Som varumärke erkänner vi vårt ansvar att hjälpa till att säkerställa att munvård är tillgänglig för alla och vi är stolta över att samarbeta med iADH för att arbeta för att förbättra upplevelsen för personer som lever med en funktionsnedsättning.”

Det första steget i detta partnerskap består av att samskapa ett ‘Positive Practices’-program som är utformat för att träna och utbilda tandläkarmottagningar om hur man kan bli mer självsäker och inkluderande när det gäller sina patienter.

Alison Dougall, iADH-president, säger: “Vi är glada att tillsammans med Oral-B arbeta med utbildning, forskning, innovation och opinionsbildning för att ta itu med de stora orättvisorna inom munhälsa som personer med funktionsnedsättning upplever i Europa. Genom att arbeta tillsammans strävar vi efter att göra en positiv skillnad inom munvårdsupplevelsen för människor som lever med synliga och osynliga funktionsnedsättningar.

iADH finns till för att förbättra munhälsan för personer med funktionsnedsättning och Oral-B finns för att skapa de bästa munvårdsresultaten genom att tillhandahålla de mest givande och njutbara munvårdsupplevelserna för alla, varje dag. Med tanke på våra gemensamma värderingar kändes det väldigt naturligt och passande när Oral-B kontaktade oss för att komma samman i ett partnerskap.”

Oral-B kommer också att vara närvarande vid årets Biennial iADH Congress 2022 i Paris för att lära av de globala medlemmarna som kommer att dela med sig av sin kunskap och erfarenhet för att förbättra munhälsoresultaten för personer med funktionsnedsättning i en workshop arrangerad av Oral-B tillsammans med ledande personer inom området (KOLs). Upptäckterna från workshopen kommer att ge betydelsefull information till ‘Positive Practices’ och säkerställa att utbildningsprogrammet stöds av insikter för att ge det bästa resultatet i förändringsarbetet.

Om Oral-B®

Oral-B® hjälper människor att borsta professionellt. Oral-B® grundades 1950 Kalifornien av en parodontolog, som uppfann en innovativ tandborste för att hjälpa sina patienter att få friskare tänder och tandkött hemma. Oral-B® förblir trogna till detta uppdrag än idag, och är idag världsledande på den över $5 miljarder stora globala tandborstsmarknaden. Som en del av Procter & Gamble Company tillverkar varumärket manuella och elektriska tandborstar för barn och vuxna samt orala irrigatorer och interdentala produkter.

Om Procter & Gamble

P&G når konsumenter över hela världen. Företaget har en av de starkaste portföljerna med ledande kvalitetsvarumärken som Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Fairy®, Febreze®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, SK-II®, Tide®, Vicks®, och Whisper®. P&G har verksamheter i cirka 70 länder världen över. Vänligen besök http://www.pg.com för den senaste informationen och uppdateringarna om P&G och dess varumärken.

Om iADH (International Association of Disability and Oral Health)

iADH är en global organisation med över 8 000 medlemmar från alla sektorer inom hälso- och sjukvård och social omsorg som är intresserade av funktionshinder och munhälsa och som arbetar för att dela med sig av sina vetenskapliga kunskaper, kliniska färdigheter och kollektiva erfarenheter för att minska hindren för vård och förbättra munhälsan för personer med funktionshinder.

För mer information, besök: https://www.oralb.se/sv-se

1 The Oral Health & Disability European Study, March 2022, Oral-B

PR-kontakt:
Joacim Börjesson
joacim.borjesson@jungrelations.com

Strong growth, but lower margins for Jotun6.10.2022 21:00:00 CEST | Press release

Jotun increased both operating revenue and operating profit year to date. However, the operating margin was challenged by high raw material prices and significant global unrest. Market status Increased sales volume and prices led to strong topline growth for Jotun during the first and second tertiary 2022. Operating revenue came in at NOK 18 243 million, up 22 per cent from the same period last year. All segments (Decorative Paints, Protective Coatings, Marine Coatings and Powder Coatings) delivered double-digit sales growth. “We are satisfied with the development. It is great to see that the marine newbuilding market has recovered after a difficult period. We also see sales improving within ship maintenance products, protective coatings and decorative paints,” President & CEO Morten Fon says. Global challenges The positive development comes in a time of major global challenges. The war in Ukraine is affecting the raw material markets and creating an energy crisis in Europe. In additio

ProDERM Study Results of octagam ® 10% Treatment in Patients With Dermatomyositis Published in the New England Journal of Medicine6.10.2022 18:33:00 CEST | Press release

Octapharma announced today the results from the ProDERM study on the efficacy and safety of octagam® 10% [Immune Globulin Intravenous (Human)], in adult dermatomyositis (DM) patients have been published in the New England Journal of Medicine (Aggarwal R et al. “Efficacy and safety of intravenous immunoglobulin in dermatomyositis”). Dermatomyositis is an immune-mediated myopathy characterised by chronic inflammation of the skin and muscles, leading to cutaneous rashes and progressive muscle weakness. DM is associated with increased morbidity and mortality due to muscle weakness and visceral involvement. Prior to the ProDERM study findings, no therapy had been approved in the US or Europe for the treatment of dermatomyositis based on randomized clinical trials. The Progress in DERMatomyositis (ProDERM) study was the first large randomized clinical trial to investigate an intravenous immunoglobulin (IVIg) (octagam® 10%) in dermatomyositis. The results of the study demonstrated that octaga

New Visa Reports Underscore Importance of Cybersecurity Amid Shifting Threats6.10.2022 17:34:00 CEST | Press release

Visa Inc. (NYSE:V), the world leader in digital payments, today shared an updated look at how fraud has evolved since the height of the pandemic, with criminals simultaneously targeting online and offline vulnerabilities as our daily lives return to a blend of in-person and e-commerce experiences. “As in-person commerce returns to pre-pandemic levels, crooks are back to exploiting the physical points of vulnerability in stores, while continuing to capitalize on e-commerce through malware, ransomware and phishing attacks, among others,” said Paul D. Fabara, Chief Risk Officer at Visa. “In fact, we are continuing to see high rates of skimming, growing over the already elevated levels of the winter of 2021, where fraudsters are jumping on the rise of in-person activity.” Two new pieces of research – the latest Visa Biannual Threats Report and an MIT Technology Review Insights study “Moving Money in a Digital World,” released today in partnership with Visa – highlight new and returning thr

Eurosets Presents Colibrì, the Lightest and Most Compact ECLS System in the Market Which May Be Transported Even in a Backpack6.10.2022 17:24:00 CEST | Press release