Sveriges AllmännyttaSveriges Allmännytta

Örebroporten ny medlem i Sveriges Allmännytta

Sveriges Allmännytta välkomnar Örebroporten som ny medlem. Sammantaget representerar Sveriges Allmännytta nu 318 allmännyttiga och privata bolag.
Jeanette Berggren, vd på Örebroporten och Anders Nordstrand, vd på Sveriges Allmännytta.

– Lokalfrågor har blivit allt viktigare för flera av våra medlemmar, och 2019 blev verksamhetslokaler ett nytt verksamhetsområde. Vi har nu etablerat ett vd-råd och ett nätverk för lokaler och genomför årligen Lokaldagen. Örebroporten är ett värdefullt tillskott till arbetet med att utveckla vårt arbete med samhällsfastigheter och jag är glad att de valt att ansluta sig till oss, säger Anders Nordstrand, vd på Sveriges Allmännytta.

– Örebroportens affärsidé är att utveckla hållbara miljöer som stärker Örebro. Vi ser fram emot att tillhöra en stark branschorganisation som ger oss stöd och service i det dagliga arbetet, att få hjälp med omvärldsbevakning och även möjlighet att ingå i olika nätverk och projekt med andra allmännyttiga bolag med liknande uppdrag som vi har, säger Jeanette Berggren, vd på Örebroporten.

Örebroporten Fastigheter AB är ett helägt kommunalt fastighetsbolag som förvaltar och utvecklar cirka 380 000 kvadratmeter lokaler. Bolaget ägs av Örebro Rådhus AB och har cirka 45 medarbetare.

Beslutet om medlemskap fattades av Sveriges Allmännyttas styrelse den 17 juni.

Läs mer om medlemskap i Sveriges Allmännytta.

Läs mer om Örebroporten.

Anders Nordstrand, vd, Sveriges Allmännytta, 08–406 55 17

Jeanette Berggren, vd, Örebroporten, 070–668 69 62

Ulrika Lamberth, pressansvarig, Sveriges Allmännytta, 08–406 55 25, ulrika.lamberth@sverigesallmannytta.se

Anders Nordstrand, vd på Sveriges Allmännytta.
Jeanette Berggren, vd på Örebroporten. Foto: Örebroporten

Sveriges Allmännytta är bransch- och intresseorganisationen för 320 allmännyttiga kommunala och privata bostadsföretag som bygger och förvaltar hyresbostäder för alla i hela landet. Tillsammans har de över 975 000 hyresbostäder

Nytt avtal ska starta en energirevolution i Sverige18.3.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Sveriges Allmännytta och ViaEuropa initierar samarbete för att påskynda den gröna omställningen I en strävan efter att leda vägen för den gröna omställningen i Europa och globalt, har Sveriges Allmännytta och ViaEuropa tagit sig an utmaningen att snabba på övergången till ett mer hållbart energisystem. Deras gemensamma mål är att främja energigemenskaper som en kraftfull drivkraft för förändring.