Organisationsförändringar i Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF)

Efter många framgångsrika år och utveckling av SFVF till Nordens största fordonsbranschförening, har Bo Ericsson valt att trappa ned sitt operativa arbete som Branschdirektör under 2021. Bo Ericsson har valts till ny ordförande i SFVF med tillträde senast 1 september 2021.

Bo Ericsson

Styrelsen i SFVF har utsett Claes Åström till ny Branschdirektör för SFVF.

Claes kommer att tillträda sin tjänst senast 1 september 2021. Claes bakgrund är från Försvarsmakten, generalagent och fabriksägda återförsäljare. Idag är Claes ägare/VD på Helins Bilcentrum i Bålsta. Helins Bilcentrum är en auktoriserad bilåterförsäljare med märkes- och allbilsverkstad inom service, däck, glas, plåt och lack.

Valet av Claes som efterträdare till Bo Ericsson passar SFVF och dess medlemmar väl i den snabba utvecklingen inom fordonsbranschen, säger ordförande Mats Rosengren. Det är samtidigt glädjande för branschen att även fortsättningsvis får ta del av Bo Ericssons långa erfarenhet.

För ytterligare information går det bra att kontakta:

Bo Ericsson 072-585 19 54 eller Mats Rosengren 070-085 30 91

Bo Ericsson

Sveriges Fordonsverkstäders Förening varnar elbilsägare15.4.2021 07:30:00 CEST | Pressmeddelande

Låter du som elbilägare ett företag skifta till sommarhjulen för 99 kr? Vad händer då om en okunnig person lyfter elbilen på ett felaktigt sätt? Tyvärr har det skett som inte ska kunna ske, en däckverkstad lyfte en Tesla på fel sätt och satte domkraften i batteriet. Den olyckan medförde att Teslan blev inlöst av försäkringsbolaget eftersom verkstaden var försäkrad, säger Michael Bergvall som är däckansvarig på Sverige Fordonsverkstäders Förening (SFVF).

Svenska Bilskolors självklara val, Certifierad Däcktekniker3.3.2021 07:30:00 CET | Pressmeddelande

En undersökning som ABS WHEELS gjort på uppdrag av Sveriges Fordonsverkstäders Förening (SFVF) visar att 9 av 10 Bilskolor väljer en Certifierad Däcktekniker. Det är mycket glädjande säger Bo Ericsson vd för SFVF. Detta i sin tur kommer leda till att alla elever får kännedom om Certifierad Däcktekniker och varför det är så viktigt att anlita en verkstad som har rätt kompetens för att rekommendera rätt däck.