OS-kval: Inbjudan till pressträffar i Oostende, Belgien

Under damlandslagets OS-kvalet i Belgien kommer media självklart få tillgång till spelare och coacher. Efter varje träning finns tio eller fem minuters mediatid i hallen där träningen äger rum och efter match finns alla spelare och coacher tillgängliga i Mixed Zone. Ni är dessutom välkomna till spelarhotellet vid två tillfällen – här planeras även in eventuellt önskade telefonintervjuer.

Vi vill påpeka att vi ser medias del i detta häftiga OS-kval som någonting väldigt viktigt, men ber er också respektera det hårt späckade schema spelare och coacher kommer att ha på plats i Oostende.

Så här ser schemat ut för pressträffen den 5 februari, Thermae Palace Hotel:
15.30-16.30 Möjlighet för intervjuer och fotografering.

Så här ser schemat ut för pressträffen den 7 februari, Thermae Palace Hotel:
17.15-18.15 Möjlighet för intervjuer och fotografering.

Anmäl er medverkan till robin.svensson@basket.se och vem eller vilka ni vill prata med.
Skulle schemat av någon anledning behövas ändras skickas information ut i god tid.

För ytterligare frågor kontakta Robin Svensson, mediaansvarig, på samma mailadress som ovan.

Europas bäste spelare till Globen13.2.2020 19:09:14 CETPressmeddelande

Mest poäng i en enskild match i Euroleagues historia. I år satte amerikanen Shane Larkin ett fantastiskt poängrekord för Anadolu Efes med sina 49 poäng mot Bayern München. Den sjätte februari signerade Turkiets president Erdogan hans ansökan om turkiskt medborgarskap och han ska nu spela mot Sverige i Globen den 24 februari. - Det är världens bästa spelare utanför NBA, säger Sveriges landslagschef Fredrik Joulamo.