OS-lagen Edin och Hasselborg representerar Sverige vid VM

Nyss hemkomna och firade efter OS-guld och OS-brons. Om bara några veckor väntar nya internationella mästerskap för lag Hasselborg och lag Edin.

Foto: © WCF

Svenska Curlingförbundet presenterade idag truppen inför kommande VM.

VM damer 19-27 mars, Prince George, Canada

Lag Hasselborg, Sundbybergs CK, Anna Hasselborg, Sara McManus, Agnes Knochenhauer, Sofia Mabergs, Johanna Heldin och coach Wayne Middaugh.

VM Herrar 2-10 april, Las Vegas, USA

Lag Edin, Karlstads CK, Niklas Edin, Oskar Eriksson, Rasmus Wranå, Christoffer Sundgren, Daniel Magnusson och coach Fredrik Lindberg.

Uttagning till VM 2022 baseras på nominering från förbundskapten Maria Prytz och bygger på en en samlad bedömning av lagens resultat och prestation under säsongen, främst i internationell konkurrens. WCF World Team rankings (curlingzone, YTD) ligger till grund för den samlade bedömningen.

För mer information, vänligen kontakta Sport- och utvecklingschef Maria Prytz maria.prytz@curling.se

Foto: © WCF