OT-cybersäkerhetsleverantören TXOne Networks utökar sin närvaro i Europa

Taipei/Eindhoven, 13 april 2022 TXOne Networks, en global ledare inom ICS och industriell IoT-säkerhet (IIoT), stärker sin närvaro och utökar sitt team i Europa. Med det nya teamet och ett nytt kontor på High Tech Campus (HT5) i Eindhoven, utökar det snabbväxande företaget kanalaktiviteter och kundsupport i den europeiska regionen.

TXOne Networks grundades 2019 som ett joint venture mellan Trend Micro och Moxa och har utvecklats till ett eget varumärke med fokus på adaptiva ICS/IIoT-cybersäkerhetslösningar för OT-miljön (Operational Technology). Företaget är banbrytande när det gäller att bygga konceptet "OT Zero Trust Cybersecurity" för att skydda sina kunders kritiska IT-infrastrukturer och industriella miljöer mot cyberhot. För att ytterligare förbättra sin kundservice och lösningsportfölj i Europa, bygger TXOne Networks upp ett särskilt kanal- och marknadsföringsteam för regionen.

Christophe Strauven, Business Development Director Europe på TXOne Networks, har förstärkt sitt regionala ledningsteam med Dimitri Dutron som Channel Director Europe och Kurt Vanderhaegen som Marketing Director Europe. Båda kommer från Trend Micros Benelux-team till TXOne Networks. De får sällskap av Dmitri Belotchkine som Technical Director Europe.

"Vårt europeiska team fortsätter att växa stadigt. Under den senaste månaden har vi anställt sex nya teknik- och försäljningsexperter och resan fortsätter. Det här är ytterligare ett bevis på den allt viktigare rollen i regionen och det stora engagemang TXOne visar för att stötta sina kunder på den europeiska marknaden," förklarar Business Development Director Christophe Strauven.

"När gränserna mellan informationsteknik och verksamhetsteknik (OT) har suddats ut, har det blivit svårt för företag att hitta OT-säkerhetslösningar som säkerställer utrustningens cybersäkerhet samtidigt som de tillhandahåller stöd för att arbetsplatsutrustningen ska fungera som den ska. TXOne Networks fokuserar på exakt det här kritiska gränssnittet och säkerställer pålitlighet och säkerhet för ICS- och OT-miljöer genom sin unika metod "OT Zero Trust". Jag är mycket glad över att vårt nya europeiska team stöttar oss i vår tillväxt. Deras erfarenhet och expertis är viktig för befintliga och framtida kunder och partners och även för att ange nästa steg för vårt företags utveckling," kommenterar dr. Terence Liu, CEO för TXOne Networks.

TXOne Networks förespråkar en "OT Zero Trust"-metod för att skydda verksamhetsmiljöer, som omfattar tre faser: segmentering av nätverk, skanning av ingående och mobila tillgångar med en bärbar snabbskanningsenhet och skydd för slutpunkter med försvarslösningar skräddarsydda efter slutpunktstypen (äldre eller moderniserade).

Det nya TXOne Networks Europe-teamet kickar igång med en stark närvaro på branschevenemang som IoT Solutions World Congress i Barcelona, SPS Italyi Parma, Hannover Messe och FIC i Lille.

Bilder till det här pressmeddelandet finns på: https://www.gcpr.de/presseraum/txone-networks/

Om TXOne Networks

På TXOne Networks erbjuder vi praktiska cybersäkerhetslösningar för att skydda industriella styrsystem, säkerställa pålitlighet och säkerhet mot cyberattacker i den industriella världen. Som ett dotterbolag till Trend Micro arbetar vi med ledande tillverkare och kritiska infrastruktursoperatörer och använder den återkopplingen och forskningen för att utveckla den bästa aktiva metoden. TXOne Networks erbjuder både nätverksbaserade och slutpunktsbaserade produkter för att skydda OT-nätverket och uppdragskritiska enheter med ett fördjupat försvar i realtid. www.txone-networks.com

TXOne Networks marknadskontakt Europa