Otroliga nyheter! Ytterligare en silvermedalj och bronsmedalj har erövrats i Tokyo under morgonen!

Våra Paracyklister Anna Beck och Louise Jannering har precis tagit både silver och brons under Linjeloppet vid Paralympics 2021!
Fr.v. Anna Beck, Anna Svärdström, Louise Jannering. Fotograf: Karl Nilsson.

I ihållande regn tog Anna Beck, Skogshalls CK-Hammarö, ännu en silvermedalj nere i Tokyo under morgonens Linjelopp.

Anna Beck gjorde en jättebra tävling! Hon fick kämpa med en lucka på 20 sekunder som hon hämtade in på sista varvet. Regnet gjorde Anna osäker och fick henne att tappa på första varvet, sen kände hon att "nu är det bara att satsa" och så körde hon ikapp och tog spurten, säger Michael Lindgren, Förbundskapten Paracykel, Svenska Cykelförbundet.

Strax därefter körde Louise Jannering, Sigtua Märsta Arlanda CK tillsammans med pilot Anna Svärdström, Linjelopp på tandem. Louise kan nu titulera sig som dubbel bronsmedaljör vid årets Paralympics!

Vi har precis passerat mållinjen och har legat i servicebilen bakom hela tiden! Mot slutet var dom fem tävlande som höll samma tempo när vi gick in på det sista varvet och de starkaste drog ifrån. Det har varit en jättespännande tävling och Louise och Anna har verkligen varit med från början. Det är helt otroligt! säger Michael Lindgren, Förbundskapten Paracykel, Svenska Cykelförbundet.

Fr.v. Anna Beck, Anna Svärdström, Louise Jannering. Fotograf: Karl Nilsson.
Tandem. Fotograf: Karl Nilsson.
Fr.v. Anna Svärdström, Louise Jannering. Fotograf: Karl Nilsson.
Anna Beck. Fotograf: Karl Nilsson.
Målbild. Anna Beck. Fotograf: Karl Nilsson.