Oväntat faderskap ligger i tiden - även i Kalmar

”Vad har Thomas Petersson gemensamt med E-Type och Casper Janebrink? Ett oväntat faderskap”, säger regissören Edward af Sillén. I sommar kommer en efterfrågad humorsuccé äntligen till Kalmar.

Fotograf: Suad Mrkonjic

Överläkare Ljung (Thomas Petersson) står inför sitt livs utmaning. Han ska föreläsa inför 300 kirurger som rest från hela världen till Kalmar. Hans karriär står på sin topp. På plats är både högste chefen och hans stolta fru. Han ser fram emot både berömmelse och applåder.

Men, några minuter innan föreläsningen får han oväntat besök av ex-flamman Maria. De två hade en kort passionerad affär - nu får doktor Ljung veta att han blivit pappa. Stämningen förändras då dramatiskt. Han försöker nu desperat rädda både anseende, karriär och äktenskap - samtidigt som alla lögner och undanflykter blir mer och mer invecklade och tempot stiger.

Till sin hjälp tar han in sin godhjärtade vän; doktor Johansson (Ola Forssmedsom tvingas assistera i det pågående falsk-spelet på läkarkongressen. Ekorrhjulet snurrar allt snabbare och snabbare, i denna fars av engelske mästaren Ray Cooney.

För första gången möts de komiska genierna Thomas Petersson och Ola Forssmed på samma scen, förstärkta av Bäst i test-favoriten Sussie Eriksson som pålitlig översköterska och Andreas Nilsson som senil patient. ”Pappor på prov” är en härlig skrattfest, i översättning och regi av mångsidige Edward af Sillén (som senast på Krusenstiernska gjorde succén Trassel, och nu är aktuell med Tootsie på Oscarsteatern.) I föreställningen medverkar även Anki Albertsson, Anna- Karin Palmgren, Tobias Persson, Martin Rydell, Peter Gröning och Hjalmar Freij. ”Pappor på prov" har premiär 29 juni 2023 på Krusenstiernska Teatern i Kalmar. (Biljettsläpp 2 dec.)

Fotnot.
Ray Cooneys actionfars "Pappor på prov” skulle spelats på Krusenstiernska Teatern 2020, men på grund av pandemi flyttades föreställningen fram till sommaren 2023.

”Pappor på prov" på Krusenstiernska Teatern i Kalmar presenteras av 2Entertain i samarbete med Vicky Nöjesproduktion. Producent Bosse Andersson. Regi Edward af Sillén.

2Entertain part of Moment Group

PRESSKONTAKT

Magnus Stråberg
magnus@straberg.se

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Arvingarna firar att superhiten Eloise fyller 30 år med krogshow på Hamburger Börs13.12.2022 09:00:00 CET | Pressmeddelande

I 30 år har Arvingarna förgyllt musiksverige med musik, dans och odödliga hits. Nästa år firar Arvingarna att deras superhit Eloise fyller 30 år och det firas genom att de för första gången sätter upp en krogshow på Hamburger Börs i Stockholm. Arvingarna tar plats på Hamburger Börs legendariska scen med showen ”I Love Arvingarna”. Premiär den 9 mars 2023.

Det starkaste rörelseresultatet för de första nio månaderna i koncernens historia. Det ger en trygghet i det vi själva kan påverka i en svårförutsägbar framtid.18.11.2022 08:55:01 CET | Pressmeddelande

Det tredje kvartalet har en förväntat lägre aktivitetsnivå då merparten av våra verksamheter och arenor har stängt under semesterperioden. Sommarteatrarna går dock mot strömmen och på Vallarnas friluftsteater i Falkenberg och på Krusenstiernska i Kalmar spelades föreställningar under juli och augusti med bra beläggning och fina recensioner. Vallarna summerar glädjande nog en publiksuccé med över 55 000 besökare och nu under hösten är föreställningen ”Alla tiders Åsa-Nisse” ute på turné och spelar på närmare 20 olika scener från Malmö i söder till Luleå i norr. Under augusti och september öppnade övriga verksamheter och arenorna successivt upp igen och såväl beläggning som försäljning har generellt sett inom koncernen nått upp till förväntad nivå. Det känns bra att efter några tuffa år med restriktioner kunna konstatera att gäster och kunder återigen efterfrågar attraktiva och spännande upplevelser!

Magnus Widell rekryteras som COO för Moment Group11.11.2022 10:03:08 CET | Nyheter

Magnus Widell blir Chief Operating Officer (COO) tillika vice VD för Moment Group. Magnus kommer närmast från rollen som VD för Gröna Lund Tivoli i Stockholm, där han under de senaste tio åren varit ýtterst ansvarig för arbetet med att skapa en effektiv och lönsam organisation samtidigt som nöjesparken tillförts nya koncept och målgrupper. Han tillträder sin nya tjänst hos Moment Group den 1 februari 2023.