Över 10 klara artister för Åre Sessions 2019

För tredje året i rad avslutas skidsäsongen i Åre med en skidfest endast värdig landets främsta skidort. Festivalen Åre Sessions gör nedslag i Åre under Åre Winter Finale, den 25-28 april 2019 – med musik som tar plats över hela byn och på berget. Tidigare i höst har man presenterat namn som Timbuktu & Damn!, Caesars, Sarah Klang och Little Simz och nu fylls alltså lineupen på med ytterligare ett gäng artister. Festivalen som redan första året gjorde succé, växte och lockade rekordmånga besökare 2018 och förväntas nu nå nya höjder 2019. I Åre är skidsäsongen redan i full gång och med mindre än 50 dagar kvar till alpina VM meddelas en mängd klara artister för avslutningshelgen.

Klassisk vårskidåkning i Åre.

- Att redan nu tänka på avslutningen, känns nästan lite märkligt. Men samtidig vet vi att avslutningshelgen med Åre Sessions är något utöver det vanliga. Festivalen har tagit Åre med storm i en härlig mix av skidåkning, musik och glädje. Att festivalen har gjort avtryck hos besökarna finns det inget tvivel om, eftersom vi redan nu ser att bokningarna trillar in till avslutningshelgen. Som vanligt är det SkiPasset som fungerar som entrébiljett till konserterna, säger Niclas Sjögren Berg, destinationschef SkiStar Åre.

Med två år i backspegeln, riktas nu blickarna mot kommande skidsäsongsavslutning och den tredje upplagan av festivalen. Redan nu är över tio artister klara. Sedan tidigare meddelat Timbuktu & Damn!, Caesars, Sarah Klang och Little Simz. Nu släpps ytterligare sju; Seinabo Sey, Fricky, V**gra Boys, GRANT, Imenella, Off The Meds och Teksti-TV 666 (Finland).

- Vi har en riktigt svingrym lineup på gång för 2019! Vi är så glada över att få presentera landets absolut största, främsta och mest spännande talanger inom flera musikaliska riktningar, säger Liza Nilsson, kommunikationsansvarig på Åre Sessions.

Kontakt Åre Sessions: liza@luger.se

Klassisk vårskidåkning i Åre.

SkiStar lanserar ny portal för att förenkla ägandet av boenden och fastigheter i fjällen12.3.2019 06:50:00 CETPressmeddelande

Intresset för utförsåkning och fjällen är stort i vårt avlånga land. 2 miljoner svenskar* åker utför varje vinter och årligen har skistar.com nära 15 miljoner** besök. Nu lanserar skidreseföretaget SkiStar den digitala portalen skistarliving.com för att förenkla möjligheterna att äga utefter behov. Allt från en andelsvecka på attraktivt läge, en högklassig lägenhet närmast pisten, drömhuset, fjälltomten eller kommersiella fastigheten.

Premiär för ”Smaka på Vemdalen” – årets stora matnyhet i fjällen8.3.2019 11:59:05 CETPressmeddelande

Evenemanget ”Smaka på Vemdalen” är en hyllning till Vemdalens matkultur. Tio dagar fulla av spännande smaker och kulinariska upplevelser 11-20 mars för alla skidåkande foodies i Vemdalen som får möjlighet att prova mat från ett flertal mathantverkare och kockar under sin skidresa. Det senast dygnet har det kommit 15 cm snö i Vemdalen och prognosen ser ut att bjuda på mer, tillsammans med sol, vilket ger fina förutsättningar för premiären måndag den 11 mars.

40 dagar kvar till en aktivitetsfylld påsk på SkiStars skidorter8.3.2019 07:10:00 CETPressmeddelande

Att fira påsk i fjällen är för många svenskar en stark tradition och nu med bara 40 dagar kvar planeras som vanligt fullspäckade påsk program på SkiStars skidorter. Musikkonserter med folkkära artister som Petter, Robert Wells, Molly Sandén, ”mello” aktuella Wiktoria, idolfinalister, barnens favorit Markoolio och inte minst populära Benjamin Ingrosso. Underhållning blandas med afterski i solen med bl a Rydell & Quick samt spännande tävlingar och fartfyllda aktiviteter på snö.

Skistar.com vinnare - kategori turism - i IDG´s årliga tävling Topp1006.3.2019 16:14:13 CETPressmeddelande

I den återkommande tävlingen ”Topp100 - Sveriges finaste utmärkelse för sajter och tjänster på internet”, står SkiStar som vinnare i kategorin ”turism”. SkiStar omnämns i motiveringen ha gjort en imponerande satsning på både sajt och app under 2018. Skistar.com ger mycket fjällkänsla och har uppdaterats med ett köpflöde som är anpassat efter besökaren. Här är det enkelt att planera och boka upp allting för den kommande skidsemestern med vännerna eller familjen.

”Alla på snö” har aktiverat över 138 000 unga på tio år – Nu är det Hammarbybackens årliga tur28.2.2019 07:00:00 CETPressmeddelande

Över 138 000 barn och ungdomar från 53 kommuner har fått möjligheten att uppleva och utforska skidglädje genom "Alla på snö", som nu genomförs för tionde året i rad. Nu kommer "Alla på snö" tillbaka till Hammarbybacken. Under vecka 9–11 fylls åter citybacken med glada fjärdeklassare, fritidshemsbarn och gymnasieelever som kostnadsfritt får känna på att glida nerför backen. Sammanlagt kommer ytterligare över 1 000 barn få pröva och upptäcka glädjen med alpin skidåkning i Hammarbybacken.