Över 10 klara artister för Åre Sessions 2019

För tredje året i rad avslutas skidsäsongen i Åre med en skidfest endast värdig landets främsta skidort. Festivalen Åre Sessions gör nedslag i Åre under Åre Winter Finale, den 25-28 april 2019 – med musik som tar plats över hela byn och på berget. Tidigare i höst har man presenterat namn som Timbuktu & Damn!, Caesars, Sarah Klang och Little Simz och nu fylls alltså lineupen på med ytterligare ett gäng artister. Festivalen som redan första året gjorde succé, växte och lockade rekordmånga besökare 2018 och förväntas nu nå nya höjder 2019. I Åre är skidsäsongen redan i full gång och med mindre än 50 dagar kvar till alpina VM meddelas en mängd klara artister för avslutningshelgen.

Klassisk vårskidåkning i Åre.

- Att redan nu tänka på avslutningen, känns nästan lite märkligt. Men samtidig vet vi att avslutningshelgen med Åre Sessions är något utöver det vanliga. Festivalen har tagit Åre med storm i en härlig mix av skidåkning, musik och glädje. Att festivalen har gjort avtryck hos besökarna finns det inget tvivel om, eftersom vi redan nu ser att bokningarna trillar in till avslutningshelgen. Som vanligt är det SkiPasset som fungerar som entrébiljett till konserterna, säger Niclas Sjögren Berg, destinationschef SkiStar Åre.

Med två år i backspegeln, riktas nu blickarna mot kommande skidsäsongsavslutning och den tredje upplagan av festivalen. Redan nu är över tio artister klara. Sedan tidigare meddelat Timbuktu & Damn!, Caesars, Sarah Klang och Little Simz. Nu släpps ytterligare sju; Seinabo Sey, Fricky, V**gra Boys, GRANT, Imenella, Off The Meds och Teksti-TV 666 (Finland).

- Vi har en riktigt svingrym lineup på gång för 2019! Vi är så glada över att få presentera landets absolut största, främsta och mest spännande talanger inom flera musikaliska riktningar, säger Liza Nilsson, kommunikationsansvarig på Åre Sessions.

Kontakt Åre Sessions: liza@luger.se

Klassisk vårskidåkning i Åre.

Växande intresse från utlandet att skidsemestra i klassiska Sälen11.6.2019 06:50:00 CESTPressmeddelande

Den traditionella skidorten Sälen som svenskar vallfärdat till sedan 60-talet börjar på allvar locka turister från utlandet. Under den gångna vintern ökade turismen till SkiStars anläggningar i Sälen från utlandet med 21 %*. Första turisten ankom till Sälen redan på 30-talet, 1966 togs första stolliften i drift i Hundfjället, 1997 förvärvade SkiStar Tandådalen-Hundfjället vilket då skapade Sveriges största gemensamma skidanläggning. I december får SkiStars skidområden i Sälen en av världens bästa accesser för utländska gäster med bara 10-25 minuter från en internationell flygplats.

Världslansering av elmotorcykelupplevelse i Hammarbybacken väcker stort intresse3.6.2019 13:00:00 CESTPressmeddelande

Lanseringen av den svenska elektriska offroad motorcykeln CAKE Kalk och den specialanpassade banan från toppen av Hammarbybacken har visat sig vara en succé redan från start. Det har varit fullbokat alla öppna dagar och är väldigt bra förbokat framöver. Nu kan Hammarbybacken stoltsera med ett stort antal aktiviteter under sommarsäsongen för den som söker en aktiv livsstil i huvudstaden.

Närmare till Sälen och Trysil med flyg från fem svenska städer i vinter22.5.2019 07:08:43 CESTPressmeddelande

Nu blir det både enklare och snabbare att nå Sveriges och Norges största skidorter, Sälen och Trysil, med BRA-flyg från Stockholm, Göteborg, Malmö, Ängelholm och Växjö. Accessen till skidåkning i två länder blir en av världens bästa med endast 10 minuter transfertid till Sälens närmast belägna skidområde - Hundfjället och bara 40 minuter till Trysil från den nya flygplatsen Scandinavian Mountains Airport.