Över 100 leksaker i Lidls julklappssortiment

Med julen runt hörnet fyller Lidl Sverige nu sina butiker med leksaker och presenter. Allt från klassiska tågbanor i trä, till dockor, gunghästar, actionfigurer och lego. Totalt erbjuds över 100 olika leksaker fram till jul, till priser som passar alla plånböcker.

Över 100 leksaker i Lidls julklappssortiment, för både små och stora barn.

Lidl Sverige har återkommande leksaker i sitt sortiment året runt men inför julen fylls hyllorna upp med extra många prisvärda produkter som inte kostar skjortan. Det finns något för alla, från bebisleksaker i trä för de minsta, till spännande spel, böcker och leksakskök till de äldre barnen.

– Vi har laddat upp med riktigt fina leksaker, perfekta som julklappar till både stora och små barn. Vi förstår att många har det lite tufft i år och därför känns det extra bra att kunna erbjuda ett sortiment värdigt en leksaksbutik, till riktigt bra priser. Det är till och med så att tomten borde titta förbi, säger Oskar Hjertsäll, Head of Non food på Lidl Sverige.

Mer om Lidls julklappssortiment finns här.

Vid övriga frågor (kundtjänst)

Tel:020-190 80 70

Över 100 leksaker i Lidls julklappssortiment, för både små och stora barn.

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 205 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl Sverige satsar på medveten kosthållning med stöd i vetenskapen25.1.2023 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Med målet att göra det enklare för kunderna att välja en hälsosam kost tar Lidl Sverige nu steg för att ytterligare utveckla bland annat sortimentet och erbjuda ett större urval av veganska och vegetariska livsmedel. Samtidigt lanserar livsmedelskedjan mål om att öka andelen växtbaserade proteinkällor. Lidl Sverige kommer också att öka sitt sortiment av säsongsbaserade samt lokala och ekologiska råvaror, i linje med den nya globala policyn ”Medveten kosthållning” som har stöd i vetenskapliga insikter.