Över 1,36 miljarder USD av de investeringar som Expo 2020 i Dubai gör ska allokeras till små och medelstora företag över hela världen

Expo 2020 Dubai – den första World Expo-utställningen i MEASA-området (Mellanöstern, Afrika och södra Asien) – har meddelat att 20 % av Expo-utställningens sammanlagda direkta och indirekta investeringar, som motsvarar avtal för över 1,36 miljarder USD, ska tilldelas små och medelstora företag, både lokala och internationella.

Denna Smart News-version använder multimedia. Se den fulla versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20160921006590/sv/

THE COLLABORATIVE ENTREPRENEURSHIP SUMMIT (Photo: ME NewsWire)

Det här viktiga tillkännagivandet är det senaste i en rad åtgärdsinitiativ som fokuserar på små och medelstora företag och syftar till att bygga upp en grund. De har sitt ursprung i att Expo 2020 Dubai tror att både lokala och internationella små och medelstora företag har en viktig roll och kan bidra till en enastående World Expo-utställning.

Tidigare den här månaden möttes G20-ledarna för att diskutera behovet av att öka tillväxten hos små och medelstora företag över hela världen. I synnerhet på tillväxtmarknaderna har små och medelstora företag en betydande roll, och står för upp till 45 % av sysselsättningen och 33 % av BNP.

Inom Gulfstaternas samarbetsråd är små och medelstora företag ett medel för ekonomisk modernisering och diversifiering, och alla lokala myndigheter har lanserat program som understödjer små och medelstora företag. I Förenade Arabemiraten utgör små och medelstora företag närmare 94 % av det sammanlagda antalet verksamma bolag, och 400 000 små och medelstora företag står för 60 % av landets BNP – en siffra som förväntas öka till 70 % år 2021.

Att underlätta för små och medelstora företag är en strategisk prioritering för Förenade Arabemiratens regering, som vill gå över till en kunskapsbaserad ekonomi där statliga myndigheter har ett nära samarbete för att stärka små och medelstora företag genom att tillhandahålla ytterligare understödjande ramverk och stimulansåtgärder.

Den strategi för att bana väg för små och medelstora företag som Expo 2020 Dubai tillämpar är en del av utställningens insatser för Förenade Arabemiraten och regionen i stort. Organisationens eSourcing-portal har t.ex. 6 200 registrerade leverantörer från hela världen – över 2 400 är små och medelstora företag - och av de närmare 800 avtal som hittills slutits har 320 vunnits av små och medelstora företag.

Då antalet investeringstillfällen för små och medelstora företag förväntas öka som ett direkt resultat av detta initiativ uppmuntras alla intresserade återsäljare och leverantörer att registrera sig på Expo 2020 Dubai-organisationens eSourcing-portal [ https://esource.expo2020dubai.ae ].

*Källa: ME NewsWire

Expo 2020 Dubai
Nancy Carda, +97150 6601 097
Senior Manager, PR och media
nancy.carda@expo2020dubai.ae
www.expo2020dubai.ae
Twitter: @expo2020dubai
Facebook: @Expo2020Dubai
Instagram: @Expo2020Dubai

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Dropbox erbjuder kraftfulla företagsklassade verktyg till enskilda användare genom Dropbox Professional17.10.2017 16:00Pressmeddelande

Dropbox lanserar idag Dropbox Professional, en ny produkt som introducerar företagsklassade verktyg till enskilda användare som vill lagra, dela och spåra arbete från en enda säker plats. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: http://www.businesswire.com/news/home/20171017006404/sv/ Dropbox Professional är utformat för att tillgodose behoven hos frilansare – en redan stor grupp som förväntas växa till 47,6 miljoner år 2022 [1]. Det nya erbjudandet för samman de mest populära lösningarna för lagring, delning och support från Dropbox med nya sätt att presentera arbetet så att användaren kan visa upp sin kreativitet på bästa möjliga sätt. ”Arbetet blir mer flytande efterhand som omfattningen av de projekt som frilansare kan åta sig växer” säger Todd Jackson, produktchef på Dropbox. ”

Den ekonomiska effekten av Nord Stream 2 – analys av Arthur D. Little4.10.2017 07:00Pressmeddelande

En nyligen genomförd studie av Arthur D. Little (ADL) – “The economic impact on Europe of the Nord Stream 2 Project” – analyserar de ekonomiska konsekvenserna för EU av det pågående projektet att anlägga två nya rörledningar från Ryssland till Tyskland. Studien uppskattar att det totala värdet av rörledningarna uppgår till €5,15 miljarder. Det kommer att skapa 31,000 heltidsarbeten inom EU över de 5 år som projektet pågår. Dessa omfattar flera industrisektorer. BNP ökar med €2,25 miljarder. Det totala ekonomiska bidraget till Sveriges ekonomi från Nord Stream 2 uppgår till €300 miljoner (SEK 2,7 miljarder). Detta 1,700 heltidsarbeten i Sverige över fem års tid och ökar Sveriges BNP med €160 miljoner (SEK 1,5 miljarder). Nord Stream 2 är ett stort infrastrukturprojekt för naturgastransport genom Östersjön som kommer att öka transportkapaciteten till Europa med 55 milja