Över 300 elever startar sin distansutbildning i Malmö

Idag startade över 300 elever sin distansutbildning inom gymnasiala och grundläggande kurser på Komvux i Malmö. Utbildningen bedrivs av Hermods där avtalet med Malmö Stad sträcker sig över 3 år.

- Det finns ett stort behov av distansutbildningar inom Komvux i Malmö. Det är inspirerande att så många elever nu kan komma till start och vi är stolta över deras och kommunens förtroende, säger Mari Johansson, utbildningschef på Hermods Distansavtal Malmö.

Eleverna kommer sköta sin utbildning på distans där legitimerade lärare, specialpedagog samt studie- och yrkesvägledare kommer finnas tillgängliga som handledare, både på plats i klassrum och digitalt.

- Distansutbildning öppnar upp många möjligheter för de som inte har tid eller kan studera i klassrum. Det är även en viktig aspekt nu under Coronapandemin då distanslösningar underlättar för stora grupper att kunna ses digital istället. Utbildning ska finnas för alla, säger Mari Johansson.

Mari Johansson

Utbildningschef Distansavtal