Över 65 000 digitala prenumeranter på ett år

Expressen Premium fyller i dag ett år, och drygt 65 000 personer är nu prenumeranter och får ta del av unika reportage på Expressen.se.

Läsarna uppskattar Expressen Premiums unika journalistik. Anne-Máret Marainen, renskötare, från reportaget om psykisk ohälsa bland samer. Renhornen ska gå på export till Kina. Foto: Axel Öberg

Under året som gått sedan starten i december 2018 har mängden läsare hos Expressen som har upptäckt Premium exploderat.

– Premium innehåller det bästa från Expressen, och att vi vuxit i så snabb takt tycker jag visar att journalistik som berättar om verkligheten i Sverige och världen står sig stark, liksom guidande texter som hjälper människor i deras vardag, säger Johanna Odlander, chef för Expressen Premium.

Samtidigt som acceptansen för att betala för digitala abonnemang ökar i allmänhet, ställer konsumenterna krav på kvalitetsjournalistik.

Det som lockar flest nya prenumeranter är Expressens egen starka journalistik, med reportage som till exempel de om 22-åriga renskötaren Anneli som slåss mot föråldrade könsroller i samebyarna, om knarkgängen som mördar för att få monopol i Malmö, Magda Gad om att svenska skattepengar går till talibanerna i Afghanistan eller intervjun med Isabella Löwengrip, som berättar om sina ändrade företagsplaner.

– Det har varit ett spännande år där den viktigaste lärdomen är att människor är beredda att betala för bra och unik journalistik, vilket är oerhört glädjande, säger Johanna Odlander.

I Expressen Premium ingår allt material på Expressen.se. Med Premium går det också att läsa papperstidningen digitalt varje dag – såväl Expressen och GT som Kvällsposten, samt Expressens magasin.

Expressen Premium kostar i dag 69 kronor per månad.

För mer information:

Johanna Odlander, chef Expressen Premium. Telefon: 08-738 30 00.  E-post: johanna.odlander@expressen.se

Pressbilder:
Johanna Odlander, foto Olle Sporrong
Anne-Máret Marainen, foto Axel Öberg

Johanna Odlander, chef för Expressen Premium som har över 65 000 prenumeranter efter ett år. Foto Olle Sporrong

Expressen är ett ledande mediehus i alla kanaler. Med redaktioner i Stockholm, Göteborg och Malmö rapporterar vi dygnet runt i mobil, sajt, TV, sociala medier och den tryckta tidningen.