Överdirektör till Försäkringskassan

Regeringen har utsett Maria Rydbeck till överdirektör för Försäkringskassan. Hon kommer närmast från Pensionsmyndigheten, där hon varit tillförordnad generaldirektör sedan den 1 november 2017.

Maria Rydbeck har en bred erfarenhet och gedigen kompetens efter en lång karriär som ledare i statlig sektor. Hon har varit tillförordnad generaldirektör och chef för ledningsstaben på Pensionsmyndigheten. Dessförinnan enhetschef på Skatteverket, avdelningschef på Ekonomistyrningsverket och budgetsamordnare på Näringsdepartementet.

Överdirektören kommer att vara ett stöd till generaldirektören när det gäller ledning och styrning av verksamheten. Överdirektören är också myndighetens ställföreträdande generaldirektör.

Maria Rydbeck tillträder sin tjänst den 15 oktober 2018.

Länk till regeringens pressmeddelande

Kontakt

Vill du veta mer eller ha hjälp med kontakt: ring presstjänsten på 010-116 98 88.

Inera och Försäkringskassan säger upp samarbetsavtal om gemensam tjänstelegitimation22.1.2019 15:08:21 CETPressmeddelande