Överlägsen seger för Anna van der Breggen

Hanna Nilsson blev bästa svensk på damernas linjelopp vid lördagens VM i Imola, Italien. Segrade gjorde Anna van der Breggen, Nederländerna som även tog guld på damernas tempolopp i torsdags.

Anna van der Breggen.

Hanna Nillson kom i mål som 52:a -14 minuter efter van der Breggen.

Resultat från damernas linjelopp

Anna van der Breggen.

Svenska Spel/Tillsammans för fler i rörelse satsar på Svenska Cykelförbundets e-cycling26.11.2020 09:00:00 CETPressmeddelande

Genom initiativet Tillsammans för fler i rörelse, initierat av Riksidrottsförbundet och Svenska Spel får Svenska Cykelförbundet nu medel för att utveckla e-cycling i Sverige. Sverige är världsledande på e-cycling och den 9 december samlas eliten för första gången i ett officiellt världsmästerskap där den svenska truppen tävlar under Svenska Cykelförbundet. Medlen gör det möjligt att fortsätta utvecklingen av e-cycling.