Owl Labs lanserar Meeting Owl 3

Owl Labs, det första företaget att bygga AI-drivna videokonferenslösningar med 360-graders vy, tillkännagav idag lanseringen av sin Meeting Owl® 3-kameraenhet med en ny extern mikrofon (Expansion Mic) och den förbättrade programvaran Owl Intelligence System™ (OIS). Denna nya flaggskeppsprodukt är den tredje generationen av den prisbelönta Meeting Owl-produktlinjen och har en WiFi-aktiverad, 360-graders kamera, mikrofon och högtalarsystem som automatiskt zoomar in på den som talar. Meeting Owl 3 har uppgraderats både inifrån och ut för att inkludera snabbare och mer exakt ansiktsdetektion, även när ansiktet är maskerat (t.ex. med munskydd); utökat ljud- och videoomfång; uppgraderad med USB-C och mer därtill. Den nya externa mikrofonen utökar ljudräckvidden upp till 8 meter, så att alla mötesdeltagare kan höras runt ett större bord.

Owl Labs produkter används av mer än 100 000 organisationer runt om i världen, inklusive 84 Fortune 100-företag. En studie från Owl Labs visar att arbetare skulle tacka nej till en tjänst om arbetsgivaren inte erbjuder hybrid- eller distansarbete. Samma undersökning visar också att effektiv teknik är det fjärde mest avgörande som arbetare letar efter hos en arbetsgivare. Meeting Owl 3 är den smartaste 360-graders videokonferensenheten på marknaden och hjälper hybridteam att mötas virtuellt på ett sätt som känns mer personligt, både för deltagare på distans och för dem på plats.

Med en Meeting Owl 3 får deltagare i videosamtal en 360-gradersvy av rummet, tillsammans med upp till tre paneler som dynamiskt zoomar in på deltagare som aktivt talar eller rör sig. Tack vare sin plug-and-play-design tar det bara sex minuter från att packa upp en Meeting Owl 3 till att komma igång med det första mötet. Owl Labs produkter är designade av robotister och ingenjörer och är utrustade med en egenutvecklad, nyuppgraderad OIS-teknik som driver autofokus, smart zoomning och de smarta mikrofonerna. OIS gör det också möjligt för enheter att bli smartare över tid med nya funktioner och möjligheter som uppdateras automatiskt via WiFi.

"Anställda förväntar sig nu att arbeta enligt en hybrid modell, och vi tror att flexibla policyer är här för att stanna, däremot var tekniken för hybidarbete ett resultat av en efterkonstruktion för att passa nya förutsättningar i och med pandemin, säger Frank Weishaupt, VD för Owl Labs. "Medan mindre och medelstora företag har varit snabbare på att anta och stödja en hybrid modell, ser vi nu även att världens största företag väljer liknande, flexibla modeller och letar efter mer uppslukande teknik för att driva denna övergång. I egenskap av ett företag som jobbat med en hybridmodell redan innan COVID, är vi stolta över att lansera vår tredje generation Meeting Owl för att koppla samman organisationer av alla storlekar ännu mer sömlöst.”

Nya funktioner och prestandaförbättringar i Meeting Owl 3:

Förbättrad ansiktsigenkänning – Den uppgraderade OIS-programvaran är 5 gånger mer exakt när det kommer till att upptäcka maskerade ansikten och 58% mer exakt på att identifiera ansikten som är längre bort, för att bättre hjälpa företag och anställda som använder munskydd eller ansiktsmask och håller social distans

4x snabbare upptäckt – Nya OIS är 4 gånger snabbare att automatiskt fokusera på deltagare i rummet, zooma in inom 3 sekunder efter att de pratar eller rör sig för att förbättra flödet i konversationer

Utökat ljudräckvidd – Kompatibel med den nya externa mikrofonen, som utökar ljudräckvidden med 5,5 till maximalt 8 meter så att alla vid ett större bord kan höras tydligt

Owl Connect – Meeting Owl 3 är den enda 360-graders videokonferensenheten på marknaden som kan koppla ihop 2 enheter för att utöka räckvidden i större utrymmen; anslut 2 enheter för att utöka videoräckvidden upp till 8,5 meter och ljudräckvidden upp till 13,5 meter beroende på behov

Ökad kompatibilitet – Nu kompatibel med USB-C, så inga speciella adaptrar behövs för att ansluta till bärbara datorer

IT-support till företag – Konfigurera och registrera enheter via desktop-app eller mobil och hantera enheter på distans med Owl Labs webbaserade portal

Se hur Meeting Owl 3 fungerar i denna video. Meeting Owl 3 kan nu köpas från 12 299 SEK och Expansion Mic från 2 899 SEK.

Meeting Owl 3, tillsammans med andra Owl Labs-produkter, kan köpas via OwlLabs.com, Amazon eller genom tredjeparts-återförsäljare och distributionspartners. För att komma i kontakt med lokala återförsäljare, läs mer här eller kontakta sales@owllabs.com.

Om Owl Labs

Owl Labs är det första företaget att bygga AI-drivna, 360-graders videokonferenslösningar för hybridorganisationer. Dess produktsvit gör möten mer inkluderande och samarbetsvänliga genom att jämna ut spelplanen mellan deltagare på distans och i mötesrummet. Företagets flaggskeppsprodukt, Meeting Owl® 3, är den första WiFi-aktiverade 360-graderskameran, mikrofonen och högtalaren som automatiskt zoomar in på den som talar. Owl Labs har sitt har samlat in 22 miljoner US dollar i finansiering och är baserat i Boston, med fjärranställda och hybridanställda över hela världen. För mer information, vänligen besök OwlLabs.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Björn Dahlgren, PR för Owl Labs i Norden, via Northern Link PR
bjorn@nlpr.se

Dubai Electricity and Water Authority PJSC announces AED 12.08 billion revenue and 3.30 billion net profit in the first half of 202213.8.2022 09:59:00 CEST | Press release

Dubai Electricity and Water Authority PJSC (ISIN: AED001801011) (Symbol: DEWA), the Emirate of Dubai’s exclusive electricity and water services provider, which is listed on the Dubai Financial Market (DFM), today reported its second quarter 2022 financial results, recording quarterly revenue of AED 7.01 bn and net profit of AED 2.61 bn. For the first half of 2022, DEWA’s revenue is AED 12.08 bn and net profit is AED 3.30 bn. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220812005416/en/ Dubai Electricity and Water Authority PJSC announces AED 12.08 billion revenue and 3.30 billion net profit in the first half of 2022 (Photo: AETOSWire) DEWA’s first half revenue increase of 15% to AED 12.08 bn was mainly driven by an increase in energy and water demand in Dubai. During the first half of 2022 energy demand increased by 6.3% and water demand by 6.4% compared to the same period in 2021. Revenue of DEWA’s majority owned subsidia

Mary Kay Inc. Continues Its Support of Women’s Empowerment at the International Women’s Forum Cornerstone Conference in Chile12.8.2022 18:33:00 CEST | Press release

Mary Kay Inc. continues its support of women’s entrepreneurship, empowerment and thought leadership as a sponsor of the 2022 International Women’s Forum (IWF) Cornerstone Conference. Taking place on 17-18 May in Santiago, the Conference convened global decision makers who explored the most pressing challenges to progress on gender equality for the Latin American region. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220812005257/en/ IWF Latinobarómetro MKI Latin American Women Democracy & Society from a Gender Perspective Research (Graphic: Mary Kay Inc.) For the first time ever, IWF commissioned groundbreaking research as part of its annual conference programming with funding by Mary Kay. Conducted by the Latinobarómetro founded by Marta Lagos, this research, titled “Latin American Women: Democracy & Society from a Gender Perspective,” is the first-ever analysis of a quarter of a century (1995-2020) of public opinion and at

Ipsen Completes Acquisition of Epizyme Expanding Its Portfolio in Oncology12.8.2022 17:35:00 CEST | Press release

Regulatory News: Disclaimer: Intended for international media and investor audiences only Ipsen (Euronext: IPN; ADR: IPSEY) today announced the closing of the definitive merger agreement under which Ipsen has acquired Epizyme, Inc. (Epizyme). Pursuant to the transaction, Ipsen acquires all outstanding shares of Epizyme for $1.45 per share plus a contingent value right (CVR) of $1.00 per share. Epizyme now operates as ‘an Ipsen company’ at deal close. As part of the transaction, Ipsen acquires Epizyme’s lead medicine, Tazverik® (tazemetostat), a first-in-class, chemotherapy-free EZH2a inhibitor, which was granted Accelerated Approval by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) in 2020. It is currently indicated for adults with relapsed or refractory follicular lymphoma (FL) whose tumors are positive for an EZH2 mutation as detected by an FDA-approved test and who have received at least two prior systemic therapies, and for adult patients with relapsed or refractory follicular lymphom

Budweiser Celebrates 100 Days to The FIFA World Cup™ by Partnering with Messi, Neymar Jr. and Sterling to Drop Hundreds of Prizes For Fans Around the World12.8.2022 13:00:00 CEST | Press release

Tomorrow, Budweiser, an Anheuser-Busch InBev (AB InBev) global brand will “drop” prizes in select destinations in the lead up to the biggest global sporting event. As the Official Beer of the FIFA World Cup, Budweiser is giving fans the once-in-a-lifetime chance to experience the FIFA World Cup in person by dropping hundreds of red prize boxes in major cities that include signed memorabilia, a year’s supply of Budweiser, and the grand prize of a trip to the tournament. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20220812005051/en/ Budweiser's QR code (Graphic: Business Wire) Beginning August 13, coordinates leading to prize boxes will be revealed to fans who scanned exclusive Budweiser QR codes. These exclusive QR codes were shared on Budweiser and athlete partner social accounts earlier this week, spurring curiosity and excitement from eager fans. QR codes appeared in locations commemorating Messi, Neymar Jr. and Sterling;

Q4 Inc. Announces Second Quarter 2022 Results12.8.2022 13:00:00 CEST | Press release

Q4 Inc. (TSX:QFOR) (“Q4” or the “Company”), a leading capital markets communications platform, today announced its financial results for the three and six months period ended June 30, 2022. All amounts are expressed in US dollars unless otherwise stated. “The second quarter results show our continued progress against our overall strategy and vision,” said Darrell Heaps, CEO of Q4. “We achieved double digit recurring revenue growth, driving product adoption with higher ARPA expansion growth, as our customers continued to renew subscriptions at record levels and increase their spend with Q4. Given the challenging macro environment, and with our peak investment period behind us, we are accelerating our path to profitability. With a focus on expanding our operating leverage, initiatives are underway to improve sales efficiency and utilize low cost geographies to drive down operating expenses. Combined with our gross margin expansion, these will bring forward our commitment to be cash and E