Owl Labs lanserar Meeting Owl 3

Owl Labs, det första företaget att bygga AI-drivna videokonferenslösningar med 360-graders vy, tillkännagav idag lanseringen av sin Meeting Owl® 3-kameraenhet med en ny extern mikrofon (Expansion Mic) och den förbättrade programvaran Owl Intelligence System™ (OIS). Denna nya flaggskeppsprodukt är den tredje generationen av den prisbelönta Meeting Owl-produktlinjen och har en WiFi-aktiverad, 360-graders kamera, mikrofon och högtalarsystem som automatiskt zoomar in på den som talar. Meeting Owl 3 har uppgraderats både inifrån och ut för att inkludera snabbare och mer exakt ansiktsdetektion, även när ansiktet är maskerat (t.ex. med munskydd); utökat ljud- och videoomfång; uppgraderad med USB-C och mer därtill. Den nya externa mikrofonen utökar ljudräckvidden upp till 8 meter, så att alla mötesdeltagare kan höras runt ett större bord.

Owl Labs produkter används av mer än 100 000 organisationer runt om i världen, inklusive 84 Fortune 100-företag. En studie från Owl Labs visar att arbetare skulle tacka nej till en tjänst om arbetsgivaren inte erbjuder hybrid- eller distansarbete. Samma undersökning visar också att effektiv teknik är det fjärde mest avgörande som arbetare letar efter hos en arbetsgivare. Meeting Owl 3 är den smartaste 360-graders videokonferensenheten på marknaden och hjälper hybridteam att mötas virtuellt på ett sätt som känns mer personligt, både för deltagare på distans och för dem på plats.

Med en Meeting Owl 3 får deltagare i videosamtal en 360-gradersvy av rummet, tillsammans med upp till tre paneler som dynamiskt zoomar in på deltagare som aktivt talar eller rör sig. Tack vare sin plug-and-play-design tar det bara sex minuter från att packa upp en Meeting Owl 3 till att komma igång med det första mötet. Owl Labs produkter är designade av robotister och ingenjörer och är utrustade med en egenutvecklad, nyuppgraderad OIS-teknik som driver autofokus, smart zoomning och de smarta mikrofonerna. OIS gör det också möjligt för enheter att bli smartare över tid med nya funktioner och möjligheter som uppdateras automatiskt via WiFi.

"Anställda förväntar sig nu att arbeta enligt en hybrid modell, och vi tror att flexibla policyer är här för att stanna, däremot var tekniken för hybidarbete ett resultat av en efterkonstruktion för att passa nya förutsättningar i och med pandemin, säger Frank Weishaupt, VD för Owl Labs. "Medan mindre och medelstora företag har varit snabbare på att anta och stödja en hybrid modell, ser vi nu även att världens största företag väljer liknande, flexibla modeller och letar efter mer uppslukande teknik för att driva denna övergång. I egenskap av ett företag som jobbat med en hybridmodell redan innan COVID, är vi stolta över att lansera vår tredje generation Meeting Owl för att koppla samman organisationer av alla storlekar ännu mer sömlöst.”

Nya funktioner och prestandaförbättringar i Meeting Owl 3:

Förbättrad ansiktsigenkänning – Den uppgraderade OIS-programvaran är 5 gånger mer exakt när det kommer till att upptäcka maskerade ansikten och 58% mer exakt på att identifiera ansikten som är längre bort, för att bättre hjälpa företag och anställda som använder munskydd eller ansiktsmask och håller social distans

4x snabbare upptäckt – Nya OIS är 4 gånger snabbare att automatiskt fokusera på deltagare i rummet, zooma in inom 3 sekunder efter att de pratar eller rör sig för att förbättra flödet i konversationer

Utökat ljudräckvidd – Kompatibel med den nya externa mikrofonen, som utökar ljudräckvidden med 5,5 till maximalt 8 meter så att alla vid ett större bord kan höras tydligt

Owl Connect – Meeting Owl 3 är den enda 360-graders videokonferensenheten på marknaden som kan koppla ihop 2 enheter för att utöka räckvidden i större utrymmen; anslut 2 enheter för att utöka videoräckvidden upp till 8,5 meter och ljudräckvidden upp till 13,5 meter beroende på behov

Ökad kompatibilitet – Nu kompatibel med USB-C, så inga speciella adaptrar behövs för att ansluta till bärbara datorer

IT-support till företag – Konfigurera och registrera enheter via desktop-app eller mobil och hantera enheter på distans med Owl Labs webbaserade portal

Se hur Meeting Owl 3 fungerar i denna video. Meeting Owl 3 kan nu köpas från 12 299 SEK och Expansion Mic från 2 899 SEK.

Meeting Owl 3, tillsammans med andra Owl Labs-produkter, kan köpas via OwlLabs.com, Amazon eller genom tredjeparts-återförsäljare och distributionspartners. För att komma i kontakt med lokala återförsäljare, läs mer här eller kontakta sales@owllabs.com.

Om Owl Labs

Owl Labs är det första företaget att bygga AI-drivna, 360-graders videokonferenslösningar för hybridorganisationer. Dess produktsvit gör möten mer inkluderande och samarbetsvänliga genom att jämna ut spelplanen mellan deltagare på distans och i mötesrummet. Företagets flaggskeppsprodukt, Meeting Owl® 3, är den första WiFi-aktiverade 360-graderskameran, mikrofonen och högtalaren som automatiskt zoomar in på den som talar. Owl Labs har sitt har samlat in 22 miljoner US dollar i finansiering och är baserat i Boston, med fjärranställda och hybridanställda över hela världen. För mer information, vänligen besök OwlLabs.com.

För mer information, vänligen kontakta:
Björn Dahlgren, PR för Owl Labs i Norden, via Northern Link PR
bjorn@nlpr.se

“e4life” is Present at Expomed Eurasia with its Innovative Device Able to Inactivate Flu and Covid Viruses With an Efficacy over 90%19.4.2024 17:13:00 CEST | Press release

Expomed Eurasia, the most important medical exhibition between Europe and Asia, is ready to house more than a hundred companies, to discover new technological trends and the most innovative products which are going to change deeply the health market. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240419226980/en/ e4life: e4ambient and e4you devices (Photo: Business Wire) This is a perfect occasion for e4life to present its device based on the e4shield technology which is able to inactivate flu and Covid viruses present in the air. A technology, patented in Italy, that uses neither chemical agents nor filtering materials, but it is based on the transmission of electromagnetic waves able to inactivate the viral load in aerosol. “This Exhibition represents an extraordinary opportunity to present our innovative technology (e4shield) in a dynamic and rapidly evolving region as Eurasia. In a climate of growing consciousness of the

Qualcomm Schedules Second Quarter Fiscal 2024 Earnings Release and Conference Call19.4.2024 15:00:00 CEST | Press release

Qualcomm Incorporated (NASDAQ: QCOM) today announced that it will publish the Company’s financial results for its second quarter fiscal 2024 on Wednesday, May 1, 2024, after the close of the market on the Company’s Investor Relations website, at https://investor.qualcomm.com/financial-information. The earnings release will also be furnished to the Securities and Exchange Commission (SEC) on a Form 8-K, which will be available on the SEC website at http://www.sec.gov. Qualcomm will host a conference call to discuss its second quarter fiscal 2024 results which will be broadcast live on May 1, 2024, beginning at 1:45 p.m. Pacific Time (PT) at https://investor.qualcomm.com/news-events/events. An audio replay will be available at https://investor.qualcomm.com/news-events/events and via telephone following the live call for 30 days thereafter. To listen to the replay via telephone, U.S. callers may dial (877) 660-6853 and international callers may dial (201) 612-7415. Callers should use rese

Newmont Appoints Mining Industry Veteran Francois Hardy as Chief Technology Officer19.4.2024 14:56:00 CEST | Press release

Newmont Corporation (NYSE: NEM, TSX: NGT, ASX: NEM, PNGX: NEM) today announced the appointment of Francois Hardy as Chief Technology Officer (CTO). Francois will join Newmont’s Executive Leadership Team and lead the technical work across the business to improve operational performance and drive growth. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240419973025/en/ Newmont Appoints Mining Industry Veteran Francois Hardy as Chief Technology Officer (Photo: Business Wire) Francois will take over from interim CTO, Dean Gehring, who also served in a dual role as Newmont’s Chief Integration Officer. After a period of transition, Dean will be leaving the company in early July. Francois brings more than 30 years of technical and operational experience in mining to the role. He commenced with Newmont in 2002 and has held roles including Group Head Exploration, Managing Director Africa and General Manager Tanami. “Francois is a stron

SLB Announces First-Quarter 2024 Results, Targeting to Return $7 Billion to Shareholders Over 2024–202519.4.2024 12:50:00 CEST | Press release

SLB (NYSE: SLB) today announced results for the first-quarter 2024. This press release features multimedia. View the full release here: https://www.businesswire.com/news/home/20240417469361/en/ The exterior of the SLB headquarters in Houston, Texas (Photo: Business Wire) First-Quarter Results (Stated in millions, except per share amounts)Three Months EndedChangeMar. 31, 2024Dec. 31, 2023Mar. 31, 2023 SequentialYear-on-yearRevenue $8,707 $8,990 $7,736 -3% 13% Income before taxes - GAAP basis $1,357 $1,433 $1,161 -5% 17% Income before taxes margin - GAAP basis 15.6% 15.9% 15.0% -35 bps 58 bps Net income attributable to SLB - GAAP basis $1,068 $1,113 $934 -4% 14% Diluted EPS - GAAP basis $0.74 $0.77 $0.65 -4% 14% Adjusted EBITDA* $2,057 $2,277 $1,788 -10% 15% Adjusted EBITDA margin* 23.6% 25.3% 23.1% -171 bps 51 bps Pretax segment operating income* $1,649 $1,868 $1,391 -12% 19% Pretax segment operating margin* 18.9% 20.8% 18.0% -184 bps 95 bps Net income attributable to SLB, excluding cha

Zayo Group Appoints New CEO of Zayo Europe19.4.2024 09:00:00 CEST | Press release