Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Påminnelse: Ackreditera dig till SM-veckan i Skövde

Den 31 januari – 5 februari 2023 är det äntligen dags för SM-veckan igen. I år står Skövde för första gången som värd för SM-veckan vinter. Välkommen till vinterns idrottsfest!
SM-veckan vinter i Skövde äger rum den 31 januari – 5 februari på fyra arenor runt om i Skövde. På Billingen, Skövde Arena, Lillegården och Falköpings motorstadion ska 19 idrotter kora sina svenska mästare.

>> Här hittar du dagsprogrammet och vilka idrotter som ska tävla på vilka arenor.

Ackreditering

Vill du bevaka SM-veckan i Skövde? Ackreditera dig via länken nedan senast 16 januari. Det är en och samma pressackreditering som gäller för samtliga SM-tävlingar.

>> Ackreditera dig här

Mer information om var och när du kan hämta din ackreditering, presscenter, öppettider och annat praktiskt kommer efter du ackrediterat dig, ca två veckor innan evenemanget.

Har du frågor om Skövde, boende eller upplevelser under din vistelse kan du kontakta Skövde Turistcenter på 0500-44 66 88 eller info@upplevskovde.se

Välkommen till SM-veckan i Skövde!

——————————————————————————–

För mer information:

Åsa Bergström
Kommunikationsansvarig SM-veckan, Riksidrottsförbundet
asa.bergstrom@rfsisu.se

Charlotte Backman
Kommunikation och media, Next Skövde
charlotte.backman@nextskovde.se

Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Det här är SM-veckan
SM-veckan är ett av Sveriges största, årligen återkommande, idrottsevemang. SM-veckan samlar svenska seniormästerskap och genomförs varje år på olika orter i Sverige, vinter respektive sommar. SM-veckan är öppen för Riksidrottsförbundets medlemmar, 71 specialidrottsförbund, vilka representerar upp emot 210 idrotter. SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund och värdstaden. Sveriges Television är sändande bolag.

Följ Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Senaste pressmeddelandena från Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna