Påminnelse: Pressträff om Byggnads förslag till Knegarpension kl 09.00

Kl 9.00 idag 28/4 hålls en digital pressträff på Teams om Byggnads förslag till reformerat pensionssystem, obligatorisk föranmälan till gabriel.dahlander@byggnads.se för att få länk.

Höjd pension för låg- och medelinkomsttagare, samt ett skydd för de som slitits ut på jobbet och tvingats till sjukskrivning. Det är några av förslagen till nytt pensionssystem som finns i rapporten Knegarpension – fyra förslag för ett nytt pensionssystem som Byggnads presenterar idag.

Välkommen till pressträff med Johan Lindholm, förbundsordförande Byggnads och Lisa Gemmel, rapportförfattare Katalys.

Obligatorisk föranmälan till gabriel.dahlander@byggnads.se för att få länk.

Läs pressmeddelande

Läs hela rapporten

Digital pressträff och rapportsläpp inför fotbolls-VM 2022: Mänskliga rättigheter för migrantarbetare i Qatar14.7.2021 11:44:44 CEST | Pressmeddelande

Arbetsrätten i Qatar har i lagen blivit bättre. Men i verkligheten är mänskliga rättigheter för migrantarbetarna långt ifrån säkerställda. Fortfarande dör arbetare på byggarbetsplatserna och löneutbetalningarna fördröjs eller uteblir helt. Ett år innan fotbolls-VM släpper det globala facket för byggnadsarbetare, BWI en rapport om läget.