Påminnelse: Pressträff om ny konjunkturprognos

Teknikföretagen presenterar sin konjunkturprognos tisdagen den 20 november klockan 09.00. Välkommen till en pressträff då Teknikföretagens chefekonom, Mats Kinnwall, presenterar rapporten.

Mats Kinnwall, chefekonom, Teknikföretagen

- Arbetsnamnet för vår kommande konjunkturrapport är "Balansakt på recessionens rand". Det baseras på bilden som är att den globala industrikonjunkturen håller på att bromsa in. Tillväxttakten avtar tydligt, egentligen med enda undantaget USA. Jag berättar mer den 20 november, säger Mats Kinnwall.

Var? Teknikföretagen, Storgatan 5. Vi bjuder på kaffe och smörgås.
När? Kl. 09.00 den 20 november.

Vänligen anmäl om du vill delta i pressträffen till pressansvarig, Anna Lööf, anna.loof@teknikforetagen.se tel. 072-523 25 80.

Mats Kinnwall, chefekonom, Teknikföretagen

Teknikföretagen är arbetsgivarorganisationen som ger kreativiteten utrymme. Vi finns över hela Sverige och bistår 3900 teknikföretag i arbetsrätt och branschfrågor, så att de kan fokusera på att utveckla varor och tjänster i världsklass. Teknikföretag formar framtiden, och vi hjälper dem att lyckas.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Ett teknikäventyr mot framtiden - ny poddserie3.12.2018 14:00Pressmeddelande

Vilka utmaningar står industrin inför och hur ska vi möta dem? Det pratar vi om i tre nya avsnitt av Teknikföretagens podcast T-time. Produktion2030 står i centrum och experter från akademi och näringsliv gästar podden för att prata om framtidens industri. Vi diskuterar ämnen som den fjärde industriella revolutionen, cirkulära produktionssystem och kompetens för framtidens smarta fabrik. Teknikföretagens presschef Anna Lööf programleder poddserien tillsammans med radio- och tv-mannen Kjell Eriksson.