Påminnelse: Pressträff om ny konjunkturprognos

Teknikföretagen presenterar sin konjunkturprognos tisdagen den 20 november klockan 09.00. Välkommen till en pressträff då Teknikföretagens chefekonom, Mats Kinnwall, presenterar rapporten.

Mats Kinnwall, chefekonom, Teknikföretagen

- Arbetsnamnet för vår kommande konjunkturrapport är "Balansakt på recessionens rand". Det baseras på bilden som är att den globala industrikonjunkturen håller på att bromsa in. Tillväxttakten avtar tydligt, egentligen med enda undantaget USA. Jag berättar mer den 20 november, säger Mats Kinnwall.

Var? Teknikföretagen, Storgatan 5. Vi bjuder på kaffe och smörgås.
När? Kl. 09.00 den 20 november.

Vänligen anmäl om du vill delta i pressträffen till pressansvarig, Anna Lööf, anna.loof@teknikforetagen.se tel. 072-523 25 80.

Mats Kinnwall, chefekonom, Teknikföretagen

Jakten på talangerna – ny poddserie22.5.2019 09:00:00 CESTPressmeddelande

Behovet av kvalificerad kompetens är stort. Det svenska utbildningssystemet behöver utvecklas, men Sverige behöver även attrahera talanger från andra länder för att trygga kompetensbehovet. Det är därför avgörande att Sverige arbetar för att välkomna internationell spetskompetens. Annars riskerar vi att halka efter i konkurrenskraft. Men hur kan Sverige bli attraktivare för utländsk kompetens? Är det snårigheter i regelverket som försvårar för företagen att anställa från andra länder? Och vad vet egentligen omvärlden om Sverige? I tre nya avsnitt av Teknikföretagens podcast T-time diskuterar vi det tillsammans med blandad expertis.