Påminnelse: Rösta fram Sveriges officiella All Star Team 2018/2019

Påminnelse om att rösta fram Sveriges officiella All Star Team säsongen 2018/2019. Den som redan röstat kan bortse från detta mail.

Omröstningen om Sveriges riktiga All Star Team firar i år 61 år. Omröstningen är med andra ord anrik och har genomförts varje år sedan starten säsongen 1958/1959.

OBS! Omröstningen gäller svenska spelares insatser i svenska, europeiska och ryska nationella serier och i Tre Kronors landskamper, EHT-turneringar samt OS och VM.

OBS! Rösterna gäller inte svenska spelares insatser i NHL.

OBS! Dina val av spelare ska vara undertecknad tillhanda senast måndagen den 27 maj 2019.

Målvakt_____________________________________________________________

Back__________________________________________________________

Back_________________________________________________________

Forward____________________________________________________________

Röster från, namn:______________________________________________________________

Massmediaföretag:___________________________________________________

Skicka ditt All Star Team per post eller E-post till: Att: Anders Feltenmark, Svenska Ishockeyförbundet, Box 5204, 121 16 Johanneshov. E-post: anders.feltenmark@swehockey.se

Damkronornas hemmaturnering i Luleå i november ställs in13.9.2019 13:43:38 CESTPressmeddelande

Just nu pågår förhandlingar mellan spelarna i Damkronorna representerade av SICO, Svenska Ishockeyförbundet (SIF) och SDHL för att lösa spelarnas pågående bojkott av landslagsspel. Även om det återstår delar i förhandlingarna mellan SICO, SIF och SDHL har SIF inte haft någon annan inställning än att fyrnationsturneringen i Luleå i november skulle spelas. SICO har därför tillfrågats om spelarna kan tänka sig att spela den planerade hemmaturneringen även om avtalsförhandlingarna inte är slutförda just nu. SICO har idag meddelat att spelarna inte kan bekräfta sitt deltagande i fyrnationersturneringen i Luleå. Det betyder i sin tur att SIF i dagsläget inte kan garantera att turneringen verkligen kommer att spelas. De deltagande länderna Finland, USA och Kanada måste i god tid planera resor och annat. Därför har SIF idag fattat beslutet att ställa in fyrnationersturneringen i november.