Påminnelse: Välkommen att bevaka SM-veckan vinter i Luleå/Boden!

Den 25-31 mars är det återigen dags SM-veckan vinter där eliten i 20 idrotter gör upp om sina respektive SM-titlar. I år står Luleå och Boden för första gången som värdstäder för evenemanget då den nordligaste SM-veckan någonsin går av stapeln. Luleå och Boden välkomnar dig till en SM-vecka med idrottsupplevelser, världsstjärnor, många nya svenska mästare och en folkfest för alla.

SM-veckan vinter i Luleå och Boden äger rum den 25-31 mars. I Luleå hålls tävlingarna på Luleå Energi Arena, Södra hamn, Ormberget, Måttsund, Arcushallen, Kulturens hus och Norra hamn isbanan. I Boden hålls tävlingarna i Pagla skidstadion, Storklinten, Strajk Alley och på Boden arena.

www.smveckan.se hittar du bland annat dagsprogrammet och vilka idrotter som ska tävla på vilka arenor. Du kan också ladda ner SM-veckans app.

Ackreditering

Vill du bevaka SM-veckan i Luleå och Boden? Det är en och samma pressackreditering som gäller för samtliga SM-tävlingar på SM-veckan.

Ackreditera dig här senast den 11 mars 2020.

Ackrediteringsbrickor hämtas ut i Kulturens hus Luleå eller på Bodens turistcenter.

Presscenter

Huvudpresscentret är  placerat på Pagla skidstadion. Arbetsplatser för press finns även att tillgå på Quality Hotel Luleå samt på Bodensia i Boden. Mer information om presscenter, öppettider och annat praktiskt kommer efter du ackrediterat dig.

Mer information om värdstäderna

Har du frågor om Luleå, boende eller upplevelser under din vistelse kan du kontakta Luleå Turistcenter turistcenter@lulea.se Telefonnummer: 0920-45 70 00.

Har du frågor om Boden, boende eller upplevelser under din vistelse kan du kontakta Bodens Turistcenter: info@upplevboden.nu Telefonnummer: 0921-624 10.

För ytterligare information om SM-veckan: www.smveckan.se

Välkommen till SM-veckan i Luleå och Boden!

Kontakt:

Åsa Bergström, kommunikation och media, RF
asa.bergstrom@rf.se

Malin Holmqvist, kommunikationsansvarig SM-veckan Luleå/Boden
malin.holmqvist@lulea.se

SM-veckan i sociala medier:
facebook.com/smveckan
@smveckan (instagram, twitter)
#smveckan #smveckanluleåboden

SM-veckan arrangeras av Riksidrottsförbundet i samarbete med berörda specialidrottsförbund och värdstaden. Sveriges Television är sändande bolag.

SM-veckan är en vecka med svenska seniormästerskap i olika idrotter i en stad eller huvudort. SM-veckan genomförs vanligtvis varje år, vinter respektive sommar, och ska genomföras på olika orter i Sverige. Syftet är att öka intresset för den svenska idrottsrörelsen och dess olika grenar samt att öka SM-tecknens status. SM-veckan är öppen för RF:s medlemmar, 72 specialidrottsförbund vilka representerar upp emot 250 olika idrotter.

Beslut i Riksidrottsstyrelsen att egna medel går till bekämpning av corona31.3.2020 08:27:58 CESTPressmeddelande

Riksidrottsstyrelsen har fattat beslut om att det bör finnas möjlighet för föreningar att söka projektstöd inom ramen för barn- och ungdomsidrotten via ytterligare ett kriterium, nämligen bibehållen verksamhet under tiden för restriktioner med anledning av Coronapandemin. Det kan handla om att köpa in utrustning för att bedriva utomhusträning eller genomföra annorlunda idrottsverksamhet, exempelvis digital.