Paolos Capricciosa - Bäst i test!

I tidningen Allt om Mats senaste nummer fick Paolo Robertos varumärke ”Paolos” högsta betyg för sin frysta pizza Capricciosa, fem gafflar av fem möjliga och därmed blev Paolos Capricciosa ”Bäst i test”.

Paolos Capricciosa - Bäst i test enligt Allt om Mat

Det är stor skillnad på pizza och pizza. Det framgår tydligt när Sveriges största mattidning Allt om Mat genomförde ett test av frysta pizzor. I testet skriver Allt om Mat följande om Paolos Capricciosa:

”Ser aptitlig ut, som om den var bakad på en pizzeria. Botten är frasig och fin, särskilt kanterna. God och smakrik tomatsås, skinkan smakar också bra. För få champinjoner, men trevligt med oliverna.”

För Paolo Roberto, grundare och delägare av varumärket Paolos är företagets frysta pizzor något han länge varit stolt över. Paolo kommenterar Allt om Mats utmärkelse:

”Jag är italienare och kock. Jag skulle aldrig kunna sälja något annat än Sveriges bästa fryspizza. Kvalitet är A och O för oss. Det känns fantastiskt roligt att vår Capricciosa nu fått högsta betyg av Sveriges största mattidning. Alla våra frysta pizzor är extremt goda och prisvärda, om jag får säga det själv!”

Paolos Capricciosa (400 g) finns att köpa hos ICA, Coop och Mathem.se. Säljstart hos City Gross fr. v.38/2019. Cirkapris i butik är 35 kr. Allt om Mat's pizzatest återfinns i nr 12/2019 av tidningen Allt om Mat.

Paolos Capricciosa är en klassisk italiensk pizza med mozzarella, skinka, champinjoner, och oliver. Alla Paolos pizzor är bakade av deg som fått jäsa naturligt i minst 24 timmar. Jäsningsprocessen sker i en kontrollerad miljö med konstant temperatur och luftfuktighet.

Paolos pizzor sträckts ut för hand av erfarna bagare, vilket ger varje pizza sin unika form och karaktär. Pizzornas tillagas på eldfast sten i riktig vedeldad ugn. Den speciella degen och den höga ugnstemperaturen gör att pizzorna får en krispig botten och hög kant, vilket är typiskt för äkta napolitansk pizza. Paolos frysta pizzor tillverkas i Italien.

För mer information om Paolos Capricciosa och Paolos övriga produktsortiment, se https://paolos.se.

Paolos Capricciosa - Bäst i test enligt Allt om Mat