Paolos lager säljs ut hos Matsmart.se – till förmån för arbetet mot sexuell exploatering och människohandel

E-handelsbutiken Matsmart.se har köpt upp hela lagret av torr- och skafferivaror från varumärket Paolos. Produkterna säljs med 50 procents rabatt via sajten, samtidigt som den ideella organisationen Child10 får 350 000 kronor till sitt viktiga arbete för barns rättigheter.

I samband med att nyheten om utförsäljningen av Paolos produkter offentliggjordes under onsdagsmorgonen kraschade Matsmarts sajt som en följd av det stora intresset bland konsumenterna.

- Vi är glada över att vi tillsammans med Matsmart.se hittat en bra lösning som gör att vi undviker onödigt matsvinn, samtidigt som utförsäljningen bidrar till att stödja den ideella organisationen Child10, säger Ken Nygren, kommunikationschef på Evanoff Group.

- Eftersom vi beslutat att lägga ner varumärket Paolos så känns det här som ett bra avslut, sett till omständigheterna. Vi hoppas att stödet till Child10 kan utveckla deras viktiga arbete mot sexuell exploatering och människohandel, fortsätter Ken Nygren.