Paolos vill höja kvalitén i frysdisken - lanserar frysta portionsrätter med smak av Italien

En tydlig trend inom dagligvaruhandeln är den kraftigt växande efterfrågan på goda och enkla måltidslösningar. Nu lanserar varumärket Paolos två frysta portionsrätter – en klassisk Lasagne Bolognese och en lakto-vegetarisk Cannelloni med ricottaost och spenat.

Paolos Lasagne Bolognese och Paolos Cannelloni Ricotta & Spenat. Foto: Paolos

Mina frysta portionsrätter sätter en ny standard för hur frysta färdigrätter ska smaka. Ingen ska behöva kompromissa vare sig med smak eller kvalité när man köper en färdigrätt i butik. Min Lasagne Bolognese och Cannelloni med ricottaost och spenat smakar fantastiskt gott och är tillagade av noga utvalda råvaror. God mat på nolltid utan kompromisser, säger Paolo Roberto.

Paolos Lasagne Bolognese, 400g

Paolos Lasagne Bolognese är en klassisk lasagne med färska pastaplattor, köttfärssås av nötkött och krämig béchamelsås enligt Paolo Robertos italienska recept. Paolos Lasagne Bolognese innehåller hela 20% nötkött och såsen är varsamt kokad med bland annat rött vin, tomater, champinjoner, morot, extra jungfruolivolja och örter.

Paolos Cannelloni Ricotta & Spenat, 400g

Paolos Cannelloni Ricotta & Spenat är färska pastarullar fyllda med spenat, mild ricottaost, krämig béchamelsås och fyllig tomatsås enligt Paolo Robertos italienska recept. Paolos Cannelloni är en lakto-vegetarisk. Tomatsåsen är varsamt kokad med extra jungfruolivolja och örter.

Rätterna tillagas i mikrovågsugn eller i vanlig ugn. Rek. konsumentpris för produkterna är 34,90 kr.

Paolos Lasagne Bolognese finns hos ICA, Coop och City Gross.
Paolos Cannelloni Ricotta & Spenat finns hos Coop och City Gross.

Paolos Lasagne Bolognese och Paolos Cannelloni Ricotta & Spenat. Foto: Paolos
Paolos Lasagne Bolognese 400g