”PAPPOR PÅ PROV” I KALMAR FLYTTAS TILL 2021

MED ANLEDNING AV COVID-19 FLYTTAS SOMMARFARSEN PÅ KRUSENSTIERNSKA TEATERN FRAM TILL SOMMAREN 2021.

2Entertain - Part of Moment Group AB

I enlighet med rådande läge och för att bidra till begränsad smittspridning så har nu vi som arrangör beslutat oss för att flytta fram sommarens föreställningar på Krusenstiernska Teatern till nästa år. Beslutet har tagits med bakgrund av den allvarliga samhällsutvecklingen som håller i sig och att vi känner ett stort ansvar gentemot biljettköpare, artister på scen, leverantörer, produktionspersonal och alla andra som på olika sätt arbetar med oss. Vi är dock glada för att vi har möjligheten att flytta hela produktionen inklusive samma ensemble och regissör till nästa sommar istället.

Alla biljetter flyttas automatiskt till motsvarande dag nästa år. Har kunden exempelvis köpt biljetter till premiären torsdagen den 25 juni 2020 så kommer biljetterna gälla till premiären torsdagen den 1 juli 2021 osv.

Varje enskild gäst kommer att kontaktas av Kalmarsalen med vidare information inom 10 dagar på den mailadress som angivits vid bokning.

Produktionen på Krusenstiernska Teatern produceras av 2Entertain och Vicky Nöjesproduktion.

Första Långgatan 3

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och koncernen har fler än 500 medarbetare. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Ny möjlighet att se online eventet Tomten & Bocken17.12.2020 18:26:18 CETPressmeddelande

Showen Tomten & Bocken skulle livesändas på kvällen onsdag 16 december, men på grund av tekniska problem utanför vår kontroll så gick tyvärr inte sändningen att genomföra. Alla som köpt biljett har eller blir inom kort informerade via mejl och ges möjlighet att se showen hela helgen, från fredag 18 december kl.15.00 till söndag 20 december kl.23.00. - Det har varit viktigt för oss att hitta en lösning så att alla som har köpt biljett får möjlighet att se showen eller erhålla pengarna tillbaka. Jag vill också rikta ett stort tack till er alla för visad förståelse, säger Danny Theis på streamingplattformen Gigset. - Efter att showen inte kunde sändas som planerat, har fokus varit på att fullfölja uppdraget mot kunderna och leverera en trygg och säker sändning, utan yttre påverkan och/eller tekniksabotage, säger Mattias Rosberg på ansvarig teknikleverantör Adeprimo. - Det känns fint att vi nu kan ge biljettköparna möjligheten att se showen valfri tid under hela helgen och att äntligen få

BILJETTRUSNING TILL ONLINE-EVENTET ”TOMTEN & BOCKEN” 16 december14.12.2020 10:09:54 CETPressmeddelande

I förra veckan släpptes biljetter till online-eventet ”Tomten & Bocken – En slags julshow” med Måns Zelmerlöw och Per Andersson. Biljettrycket har varit enormt och sticker ut i antalet i jämförelse med andra aktuella nordiska livestreamade event. Med nya tekniska möjligheter och underhållning i världsklass kommer online-eventet bli något utöver det vanliga. Showen sänds exklusivt på ShowticTV onsdag den 16 december kl 19:45.

DEN HYLLADE JULSHOWEN ”TOMTEN&BOCKEN” SÄNDS ONLINE – EN UNIK KVÄLL DEN 16 DECEMBER LIVE TILLSAMMANS MED MÅNS ZELMERLÖW & PER ANDERSSON!30.11.2020 09:33:50 CETPressmeddelande

Måns Zelmerlöw och Per Andersson har gjort succé med showen ”Tomten & Bocken - En slags julshow” på Hamburger Börs i Stockholm. Exceptionella tider kräver exceptionell kreativitet och så föddes idén till den unika julshowen. Nu när showen inte längre kan spelas på Hamburger Börs, så ges istället fler möjligheten att uppleva showen via ett unikt online-event den 16 december. Biljetterna släpps idag 30 november kl. 10.00!

Öppet brev no. 2: UPPLEVELSEBRANSCHEN NÄRMAR SIG MED STORMSTEG EN TOTAL KOLLAPS, REGERINGEN MÅSTE GÅ FRÅN ORD TILL HANDLING - NU!21.9.2020 15:13:36 CESTPressmeddelande

För en månad sedan gick vi ut med ett öppet brev till regeringen som plockades upp av media och spreds i sociala kanaler. Därefter har vi intervjuats om branschens tuffa läge i Nyhetsmorgon i TV4 och en rad olika tidningar samt diskuterat frågan i möten med politiker på riksdagsnivå, med kansliråd på kulturdepartementet och med ordförande i kulturutskottet. De har alla visat ett stort intresse och ställt många frågor för att verkligen förstå branschen och det behov av tidsramar, tydlighet i restriktioner och tillräckliga stödpaket som vi alla desperat efterfrågar. Vi uppskattar dessa dialoger och finns självklart tillgängliga för en fortsättning – men för en hel närings överlevnad krävs handling – och det måste ske NU!