Parasport Sverige och Handelshögskolans Center for Sports and Business samarbetar när parasporten tar nästa steg

Handelshögskolan i Stockholms Center for Sports and Business inleder nytt samarbete med Parasport Sverige för att bidra till att lyfta organisationen under sin förändringsresa. Ambitionen är på sikt att parasportens elit ska prestera på en högre nivå och bli mer lönsamma.

– Svensk Parasport står för en av idrottens absolut mest dynamiska miljöer och har därför enorm utvecklingspotential inom många områden. När vi nu inleder ett samarbete med Center for Sports and Business ger det rörelsen ännu mer potential att under kommande år göra banbrytande framsteg, inte minst sett till kommersialisering, säger Johan Strid generalsekreterare för Parasport Sverige.

– Parasporten är inne i en extremt intressant förändringsfas. Balansen mellan det ideella och kommersiella är en strategisk fråga som svensk idrott måste prioritera. Parasport har de senaste åren stått bakom många spännande initiativ och vi är stolta och glada över att få vara med på denna resa, säger Martin Carlsson-Wall, Associate Professor och forskningsledare på Handelshögskolans Center for Sports and Business.

Om Handelshögskolan och Center for Sports and Business

* Handelshögskolan är en privat handelshögskola med ca 2000 studenter

* Grundades 1909

* Handelshögskolan har varit rankad som bäst i Norden de senaste 15 åren av Financial Times

* Center for Sports and Business grundades 2015 och har 34 forskare

Urpremiär för Girl edition av succén Start Your Impossible Camp – i Stockholm den 8–9 juni5.6.2019 04:00:00 CESTPressmeddelande

Start Your Impossible Camp är ett läger för barn, unga och vuxna som är intresserad av att testa någon ny parasport eller fortsätta utvecklas i sin befintliga parasport. Det unika den 8-9 juni är att lägret hålls endast för tjejer. Med det här lägret är förhoppningen att fler tjejer får upp ögonen för parasport och i sin tur startar sin resa in i idrottsvärlden.