Parkera smart på alpina VM i Åre

Vi väntar stor publiktillströmning idag, därför vill vi tipsa dig om att parkera i Såå om du kommer från Östersund, eller i Duved om du kommer från Trondheimshållet. Det är tydligt skyltat med ”Park & Ride” så du kommer inte att missa parkeringarna. Det finns gott om plats och bussar går i skytteltrafik till och från Åre. OBS! DET ÄR ABSOLUT FÖRBJUDET ATT PARKERA PÅ E14.

Parkera i Duved eller Såå och ta bussen till alpina VM i Åre.

Kostnaden för att parkera är 30 kronor per bil om det inte är tre passagerare eller fler i bilen. Miljöbilar parkerar också utan kostnad.

Betala med EasyPark-appen eller Swisha till 123 381 72 69 "Parkering". Alla intäkter från parkeringarna går till de föreningar som hjälper oss med volontärsarbete under alpina VM.

Mer information om parkeringarna hittar du här >>