Parul Sharma gästtalare på Green Drinks by Lejonfastigheter

29.11.2016 00:00 | Lejonfastigheter AB

1 december 2016 bjuder Lejonfastigheter in till årets andra Green Drinks by Lejonfastigheter. Temat för träffen är företags samhällsansvar och Parul Sharma kommer att tala om ansvarsfulla leverantörsled.

Den 1 december kommer vi att samtala med Parul Sharma om ansvarsfulla leverantörsled. Hon beskrivs som en av Sveriges mest inflytelserika experter på företags samhällsansvar. På advokatfirman Vinge arbetar hon med att bygga upp anti-korruptionsprogram för företag och organisationer, och hon har även skrivit flera böcker om mänskliga rättigheter. Sommaren 2016 var Parul Sharma en uppskattad sommarvärd i P1.

- Byggbranschen ses som en riskbransch avseende arbetsmiljö, korruption och arbetsvillkor varför vi på Lejonfastigheter vill belysa vikten av att ta ett större ansvar i leverantörsledet. Det är ett högt byggtryck i vår region och för Lejonfastigheter är ansvarsfulla leverantörsled en prioriterad fråga, och ett arbete som kommer att intensifieras under 2017, säger Maria Widfeldt, hållbarhetschef på Lejonfastigheter.

Välkomna på Green Drinks by Lejonfastigheter
Dag: torsdag 1 december 2016
Tid: 16:00-18:00 (Parul Sharma talar 16:00-16:45)
Plats: S Stånggatan 1, Linköping - Lejonfastigheters kontor