Påskmust och potatis till förmån för Barncancerfonden

Lidl är en av Barncancerfondens huvudpartners och stödjer verksamheten sedan 2012 genom olika insamlingskampanjer, bland annat genom att kunder har möjligheten att skänka pantpengar och genom intäkter vid försäljning av varor i butikerna. Under april genererade försäljningen av Lidls egen påskmust 93 859 kronor till förmån för Barncancerfonden.
Freeway Påskmust till förmån för Barncancerfonden

Under perioden mars 2018 - februari 2019 samlade Lidl tillsammans med kunderna in 1,7 miljoner kronor till Barncancerfondens verksamhet. 2019 fortsätter insatserna för att bidra till Barncancerfondens viktiga arbete att bekämpa barncancer.

Förutom en del av intäkterna av påskmustförsäljningen i april, skänktes totalt 80 000 kronor till Team Rynkeby God morgon Lund/Barncancerfonden, tack vare att Lidl vann budgivningen för den första frilandsodlade färskpotatisen med hela 2000 kronor per kilo. De två aktiviteterna, påskmustförsäljning och inköp av potatis, har genererat en donation på totalt 173 859 kronor.

Barncancerfonden arbetar för att bekämpa barncancer och se till att drabbade och deras familjer får den vård och stöd de behöver. Deras verksamhet fokuserar på att samla in pengar till barncancerforskning och ge stöd till de cirka 300 familjer som varje år drabbas av ett cancerbesked. Målet på lång sikt är att nå en hundraprocentig överlevnad för de barn som drabbas av cancer. Läs mer om deras arbete här.

Freeway Påskmust till förmån för Barncancerfonden
Lidl är huvudpartner till Barncancerfonden sedan 2012