Passionerad nyhet från Loka

Till alla Loka-lovers som väntat på ny smak, nu är den äntligen här. I år utökas Loka-familjens breda smakuppställning med en frisk passionerad medlem i form av Loka Passionsfrukt Citron.

Vad vore livet utan passion? Med Loka Passionsfrukt Citron kan du enkelt fylla på med passion när den tryter i vintermörkret. I årets nyhet är det den söta och syrliga passionsfrukten som spelar huvudrollen. Den balanseras med citronens friskhet i en fin smakkombination.

– Vi vet att många av våra fans är nyfikna och engagerade när vi lanserar nya smaker. I årets nyhet kombinerar vi en exotisk spännande smak som passionsfrukt med en hint av frisk citron. Självklart hoppas vi att fansen gillar årets smaknyhet lika mycket som vi, säger Stefan Santos marknadschef för Loka på Spendrups Bryggeri.

Loka Passionsfrukt Citron lanseras i servicehandeln v.51 och i dagligvaruhandeln v.5. Den   nya smaken lanseras på 50   cl samt 150   cl på pet-flaskor inom service- och dagligvaru-handel.

Cirkapris i dagligvaruhandeln kommer att vara 10 kr för 50   cl samt 11 kr för 150   cl.
I servicehandeln kommer priset vara ca 18 kr för 50   cl samt 24 kr för 150   cl.   Den nya smaken kommer även att lanseras på 33   cl för 6,90 kr och ett multipack om 12   x33   cl för 42,90 kr. Dessa finns att köpa i dagligvaruhandeln v.5. Längre fram i vår, v.15 kommer Loka passionsfrukt citron även att lanseras på burk.

Om Loka

Vattnet i våra flaskor kommer från hälsokällan i Loka Brunn i Bergslagen, dit människor har vallfärdat i århundraden för att dricka av det mytomspunna vattnet.   Innan vattnet tappas på flaska, kolsyras det lätt och salter tillsätts för att uppnå ett önskat mineralinnehåll. Loka är smaksatt med naturliga aromer och innehåller varken socker, sötningsmedel eller kalorier.

Loka är det mest sålda vattnet på den svenska marknaden och finns i 11 olika smaker: Blåbär Hallon, Jordgubb Ananas, Naturell, Citron, Päron, Mango Päron, Vattenmelon Citron, Krusbär Päron, Hallon Persika, Smultron Lime och Passionsfrukt Citron. Alla smaker är fasta i sortimentet utom Loka Likes som är tillfälliga och byts ut varje år.

För mer information, vänligen kontakta:

Stefan Santos, marknadschef Loka
0761–16 79 50,  stefan.santos@spendrups.se

Annika Molander, kommunikationsdirektör Spendrups
0733–55 06 16,  annika.molander@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri. www.spendrups.se

Spendrups går med i plastinitiativ4.9.2018 12:32Pressmeddelande

En av de stora globala hållbarhetsutmaningarna är hanteringen av plast och krafttag tas runtom i världen för att begränsa plastavfallet och öka återvinningen. EU lanserade i januari 2018 en strategi för plast. I Sverige har Dagligvaruleverantörers Förbund, DLF, startat ett initiativ med målet att de plastförpackningar som medlemsföretagen sätter på marknaden, och som omfattas av producentansvarsförordningen, ska gå att materialutnyttja senast år 2022. Detta har Spendrups nu anslutit sig till, tillsammans med andra ledande aktörer i livsmedelsbranschen.

Vinnarna är korade: Sveriges Bästa Gin & Tonic 2018 görs av bartendern Mihail Mihaylov och utbildningsledaren Christoffer Ek. Här är recepten!1.9.2018 18:47Pressmeddelande

Idag avgjordes Schweppes prestigefulla tävling Sveriges Bästa Gin & Tonic. I finalen där tre smaksäkra hemmamixare och tre professionella bartenders gjorde upp står det nu klart att bartendern Mihail Mihaylov från Stockholm och utbildningsledaren Christoffer Ek från Växjö gör landets bästa Gin & Tonics. I år var det de mest originaltrogna bidragen som hade störst framgång hos juryn.