Patrik Nyberg blir ny Chief Information Officer (CIO) tillika chef för stab IT och Verksamhetsutveckling på Tekniska verken

Den 1 januari 2022 tar Patrik Nyberg över rollen som stabschef (CIO) på Tekniska verken. Patrik efterträder Stefan Jakobsson, CIO sedan sju år tillbaka. Samtidigt tar Patrik Nyberg plats i Tekniska verkens koncernledning.

Under de senaste 5 åren har Patrik varit IT-chef på Tekniska verken. Han har drivit en omfattande utveckling av IT-avdelningen där koncernen just nu befinner sig mitt i en digitaliseringsresa.

- Det känns verkligen spännande och utmanande att få arbeta inom koncernen på ett övergripande plan, säger Patrik. Med en lång erfarenhet inom IT och verksamhetsutveckling hoppas jag kunna bidra till Tekniska verkens fortsatta utveckling mot fler långsiktigt hållbara lösningar.

-  Jag är glad att Patrik nu blir en del av koncernledningen, säger Charlotta Sund, vd Tekniska verken. Hans kompetens inom verksamhetsstyrning och digitalisering kommer att vara en värdefull tillgång för Tekniska verken i vårt arbete med att bygga världens mest resurseffektiva region. Samtidigt vill jag passa på att tacka Stefan Jakobsson för det utmärkta arbete han gjort under sin tid i koncernledningen.

Stefan Jakobsson kommer att arbeta vidare inom Tekniska verken-koncernen i en roll som affärsutvecklare.

Charlotta Sund, vd och koncernchef, Tekniska verken i Linköping AB (publ)
Charlotta.sund@tekniskaverken.se

Patrik Nyberg, IT-chef, 013-20 91 49
patrik.nyberg@tekniskaverken.se

211 000 privat- och företagskunders vardag. Tillsammans med våra kunder tar vi hand om och nyttjar jordens resurser på ett bättre sätt, med mer nytta och mindre påverkan på miljön. Vi erbjuder tjänster inom elnät och elhandel, avfall, biogas, effektiva energilösningar, vatten och avlopp, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband, belysning och laddlösningar.
Välkommen att läsa mer på tekniskaverken.se (http://tekniskaverken.se/)

Linköpings- och Mjölbyborna har sänkt sin elförbrukning under hösten11.11.2022 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Under oktober månad använde Tekniska verkens privatkunder i Linköping 17 procent mindre el i oktober 2022 jämfört med oktober 2021. Under september minskade samma hushålls elförbrukning med cirka 12 procent jämfört med september 2021. Privatkunderna i Mjölby-Svartådalen använde 22 procent mindre el i oktober 2022 jämfört med oktober 2021. Under september minskade Mjölbybornas elförbrukning med cirka 14 procent jämfört med september 2021.

Energiförbrukningsmätare årets vinnare i Innovation Camp11.11.2022 08:50:33 CET | Pressmeddelande

Igår kväll utsågs vinnarlaget i den årliga tävlingen Innovation Camp på Tekniska verken i Linköping. Elever från Platengymnasiet, Katedralskolan och Curt Nicolin Gymnasiet tog hem priset för företagsidén Voltsave som erbjuder en mätare med tillhörande app som visar energiförbrukningen i hemmet. Tjänsten "Tally" tydliggör i ett första steg kopplingen mellan varmvatten och energiförbrukning, då mätaren kan skruvas fast på alla vattenkranar. På sikt ska applikationen kunna visa hemmets hela energiförbrukning, för att påverka beteendet.