Paul Rey i BingoLotto

Lundasonen Paul Rey kommer till BingoLottos studio den 24 mars. Han har redan turnerat i USA, släppt musik tillsammans med Snoop Dogg och Arman Cekin och nu är det alltså BingoLottos tur att få förföras av denna souliga stämma!

Paul Rey, eller Pauli Jokela som han egentligen heter, är en 26-årige popsångare som hämtar inspiration i soul- och bluemusiken och som på bara några år hunnit beta av milstolpar som få vågat drömma om. Han släppte sin första EP Good As Hell 2015, därefter den platinasäljande singeln California Dreaming tillsammans med Snoop Dogg och Arman Cekin under 2017. Han släppte ytterligare två singlar under 2017 och under 2018 kom EP:n Note to Self ut. Däremellan har han hunnit turnera i USA och imponera på legenden Quincy Jones såpass mycket att han nu är Pauls mentor.

Paul debuterar nu på BingoLottos scen den 24 mars 2019, kl. 18.00 i TV4.