Paulaner bjuder in till Oktoberfest på Stockholm Beer and Whisky Festival

23.9.2015 16:50 | Spendrups Bryggeri AB

Det här året får Stockholm Beer and Whiskey Festival i Nacka ett nytt spännande tillskott då Paulaner bestämt sig för att skapa en autentisk Oktoberfest för mässbesökarna.

Ett stort tält kommer att ställas upp mellan mässlokalerna där det kommer att bjudas på livlig livemusik, tyska delikatesser och halvlitersejdlar av Paulaners äkta Oktoberfestöl.

Paulaners guldgula Oktoberfestöl är en årstidsspecialitet, som bryggs endast under perioden för den mest kända ölfestivalen i världen, där man varje år serverar över 6 miljoner liter öl. Paulaner är ett av sex utvalda bryggerier som tack vare sin långa tradition och med sitt ursprung i München har exklusiv tillåtelse att kalla sitt öl för ett äkta Oktoberfestöl och servera detta i tälten. Den karakteristiska smaken förklaras av det genuina hantverksarbetet som görs av Paulaners bryggmästare. Det uppskattade ölet återkommer varje år som en av Tysklands mest älskade brygder, men säljs även i ca 60 andra länder.

Det här är första gången som Paulaner anordnar en Oktoberfest på Stockholm Beer and Whiskey Festival. Festivalen går av stapeln mellan den 24 - 26 september samt den 1 – 3 oktober på NackaStrandsMässan. Alla som besöker mässan är välkomna till Paulaners Oktoberfest. Det går inte att boka platser i förväg.

För mer information:
Per Gudrunson, Brand Manager Krušovice, Spendrups Bryggeri
Telefon: 070-232 49 60, e-post: per.gudrunson@spendrups.se

Annika Molander, kommunikationsdirektör, Spendrups Bryggeri
Telefon: 073-355 06 16, e-post annika.molander@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i femte generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 950 medarbetare och omsätter cirka 3,3 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Hellefors Bryggeri och BIBAB. www.spendrups.se

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

Nu korar vi Sveriges Bästa Gin & Tonic!6.4.2017 10:30Pressmeddelande

Söndagen den 9 april är det internationella GT-dagen. Det firar Schweppes med att öppna anmälan till tävlingen Sveriges Bästa Gin & Tonic. GT är en älskad klassiker som kan varieras i det oändliga. Frågan är vem som gör den bästa. För tredje året i rad anordnar Schweppes tävlingen tillsammans med Nöjesguiden. Nytt för i år är att bartenders och amatörer tävlar sinsemellan. Finalen går av stapeln den 26 augusti på Gamla Riksarkivet i Stockholm.