Paulaner bjuder in till Oktoberfest på Stockholm Beer and Whisky Festival

Det här året får Stockholm Beer and Whiskey Festival i Nacka ett nytt spännande tillskott då Paulaner bestämt sig för att skapa en autentisk Oktoberfest för mässbesökarna.

Ett stort tält kommer att ställas upp mellan mässlokalerna där det kommer att bjudas på livlig livemusik, tyska delikatesser och halvlitersejdlar av Paulaners äkta Oktoberfestöl.

Paulaners guldgula Oktoberfestöl är en årstidsspecialitet, som bryggs endast under perioden för den mest kända ölfestivalen i världen, där man varje år serverar över 6 miljoner liter öl. Paulaner är ett av sex utvalda bryggerier som tack vare sin långa tradition och med sitt ursprung i München har exklusiv tillåtelse att kalla sitt öl för ett äkta Oktoberfestöl och servera detta i tälten. Den karakteristiska smaken förklaras av det genuina hantverksarbetet som görs av Paulaners bryggmästare. Det uppskattade ölet återkommer varje år som en av Tysklands mest älskade brygder, men säljs även i ca 60 andra länder.

Det här är första gången som Paulaner anordnar en Oktoberfest på Stockholm Beer and Whiskey Festival. Festivalen går av stapeln mellan den 24 - 26 september samt den 1 – 3 oktober på NackaStrandsMässan. Alla som besöker mässan är välkomna till Paulaners Oktoberfest. Det går inte att boka platser i förväg.

För mer information:
Per Gudrunson, Brand Manager Krušovice, Spendrups Bryggeri
Telefon: 070-232 49 60, e-post: per.gudrunson@spendrups.se

Annika Molander, kommunikationsdirektör, Spendrups Bryggeri
Telefon: 073-355 06 16, e-post annika.molander@spendrups.se

Spendrups Bryggeri grundades 1897. Vi är ett bryggeri med ett brett sortiment. Engagemanget och passionen är lika stor nu som då. För oss är alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. Bland våra varumärken finner du Spendrups Bryggeri,  Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Schweppes, Briska, El Coto, Gallo m fl. Familjeföretaget Spendrups är ett svenskt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi är idag ca 900 medarbetare och omsätter ca 3,3 MDKR. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri och Hellefors Bryggeri.  www.spendrups.se

Spendrups världsledande på ekologisk öl4.6.2018 09:32Pressmeddelande

Spendrups har jobbat länge på ett starkt och stort utbud av ekologiska drycker, trots att det innebär stora utmaningar. Det gäller inte minst inom ölproduktionen där vi har valt att producera öl som är ekologiskt till 100 procent. Spendrups har nu skrivit avtal med ytterligare en producent av ekologisk humle, och säkrat tillgången av humle i många år framåt. Nu hr vi passerat 10 miljoner liter ekologiskt öl vilket innebär att vi är störst i världen på ekologisk öl.

Nyhet! Schweppes Lemon Zero – och tre älskade sommardrinkar utan tillsatt socker15.5.2018 09:52Pressmeddelande

Sommarens svalkande drinkar är till för att avnjutas, kanske allra helst vid poolkanten eller på en god väns balkong. Oavsett finns det aldrig anledning att tumma på smaken. Därför lanserar nu Schweppes Lemon Zero, för dig som vill njuta av lika goda drinkar utan tillsatt socker. Testa Schweppes Lemon Zero i tre klassiska sommarfavoriter – du kommer garanterat få en frisk smakupplevelse du länge vill sippa på.