Paulina Granberg från Umeå vald till SSU:s förbundsstyrelse

Sveriges Socialdemokratiska Ungdomsförbund – SSU har en ny förbundsstyrelse. Den nya styrelsen valdes vid SSU:s 39:e förbundskongress som äger rum i Stockholm den 11-14 augusti. Bland de förtroendevalda finns Paulina Granberg, 27 år, från Umeå som återigen valdes till ledamot i SSU:s förbundsstyrelse. Under sina två år som ledamot har hon varit förbundets studieledare och haft ansvarsområde kultur-och folkbildning, något som engagerat henne länge och även bidrog till valet att utbilda sig till kulturanalytiker.

–Det är ett ärorikt uppdrag att väljas till förbundsstyrelseledamot. Jag ser fram emot att de kommande två åren fortsätta kämpa för ett jämlikare samhälle, säger Paulina Granberg.

–Med en orolig omvärld och ett svårt parlamentariskt känns det hoppingivande att vi unga socialdemokrater samlas på en kongress och står upp för mänskliga rättigheter, antirasism och feminism, avslutar Paulina.

Om kongressen
I år fyller SSU 100 år och temat för kongressen är därför ”100 år för jämlikhet”. Kongressen är SSU:s 39:e i ordningen och äger rum den 11-14 augusti i Älvsjö. Stockholm.  I år samlas 249 ombud från SSU:s 26 distrikt för att staka ut framtidens politik. Till förbundsordförande respektive förbundssekreterare om valdes Philip Botström från SSU Värmland och Andrea Törnestam från SSU Stockholms stad. Läs mer om kongressen på kongress.ssu.se.

E-post: pavlos.cavelier@ssu.se