Per Öhagen blir ny chef för e-handel och logistik i Bring

Per Öhagen blir ny koncerndirektör för division E-handel och logistik i Bring som är en del av Posten Norge. Han kommer närmast från logistikföretaget Hillebrand Group där han har arbetat som Global Director

Jag ser verkligen fram emot att börja på Bring och fortsätta utvecklingen av tjänsterna inom E-handel och logistik. Det skall bli spännande att tillsammans med organisationen arbeta för att stärka marknadspositionen och erbjuda moderna logistiklösningar. Det känns väldigt inspirerande att få leda divisionen och koncernen in i framtiden, säger Per.

Den nya koncerndirektören har lång erfarenhet från logistikbranschen, och har sedan 2012 arbetat som Global Director i logistikföretaget Hillebrand Group. Tidigare har Per arbetat som administrerande direktör i Lagena Distribution. Per har en mastergrad i Industrial Engineering och Business Logistics, och har också utbildning inom E-handel.

Per har en solid erfarenhet och kompetens inom både logistik och E-handel, och har ett stort fokus för de möjligheter som IT ger för vidare industrialisering och effektivisering. Hans erfarenhet av användning av ny teknik för att förbättra både drift och kundlösningar inom logistik kommer vara väldigt viktiga för att vi ska vara en spjutspets i vår bransch. Jag är trygg med att Per kommer leda divisionen på ett bra sätt och jag är väldigt glad för nu ha hela teamet på plats, säger Tone Wille koncernchef i Posten Norge.

Per kommer tillträda sin nya tjänst den 2 januari 2018. Han kommer ha sin arbetsplats i Posthuset i Oslo, men kommer vara arbeta aktivt mot hela organisationen i Norden. Per bor i Danderyd utanför Stockholm, med fru och två barn.

John Eckhoff, Presschef Posten Norge +47 913 97 071 john.eckhoff@posten.no

Per Öhagen +46 070 601 45 04