Pernilla Andersson i BingoLotto

Den 16 juni kommer Singer-Songwritern Pernilla Andersson till BingoLotto. Pernilla släppte i slutet av maj låten Låt det gå (långfinger upp) och det är förhoppningsvis den vi får höra denna finalkväll!

Foto: Peter Knutson

Sångerskan, musikern, låtskrivaren och producenten Pernilla Andersson debuterade som artist 1999 med albumet ”My Journey”. Efter debuten har det blivit nära tio studioalbum till, tillsammans med turnéframgångar och grammisnomineringar. Dessutom har hon tilldelats ”Sir George Martin Music Award” år 2013.

År 2011 deltog Pernilla i Melodifestivalen med låten ”Desperados” som gick vidare till andra chansen. 2016 var det dags för Pernilla att entra Melloscenen igen, då med låten ”Mitt Guld”. Låten hamnade på en sjätteplats i deltävlingen, och även om låten inte nådde hela vägen gick det desto bättre för albumet Tiggrinnan som blev grammisnominerat i kategorin Årets Singer-Songwriter.

Förutom musiken är Pernilla mycket engagerad i samhällsfrågor som rör rättvisa och jämställdhet. Hon finanseierar bland annat mentorsutbildningen på Kungliga Musikhögskolan och var även med i Vårdupproret som ledde till att hon startade Pernilla Andersson Dregen Stiftelsen vars syfte är att ”ge en röst till de som inte kan tala för sig själva”

I maj 2019 släppte Pernilla den nya singeln ”Låt det gå (långfinger upp). En låt hon själv beskriver som en ”pick-me-upp-sång”. Vi ser fram emot Pernillas medverkan i BingoLottos storslagna SäsongsFinal den 16 juni 2019 kl. 18.00.

Foto: Peter Knutson

Nordman i BingoLotto17.10.2019 16:33:40 CESTPressmeddelande

Få artister på den svenska musikscenen förfogar över en lika gripande karisma, och ett lika dubbelbottnat djup i rösten, som Håkan Hemlin. Få dansar lika lätt med fingrarna över nyckelharpan, och skapar lika levande musik, som Mats Wester. Tillsammans utgör de musikduon Nordman. Mystiken förtrollar. Deras unika begåvning, likaså. Söndagen den 20/10, kl. 18.00 i TV4, gästar duon BingoLotto. Oemotståndlig scennärvaro utlovas. Detta vill du inte missa!

Claes-Göran Hederström i Bingolotto9.10.2019 15:43:01 CESTPressmeddelande

Gammal kärlek rostar aldrig. Än mindre svenska folkets outtröttliga kärlek till kultikonen Claes-Göran Hederström. Och att ta emot epitetet kultikon är enligt Claes-Göran själv ingen konst – det är bara att sjunga samma låt i 47 år, menar han. Det börjar verka som att teorin stämmer, banne mej. Söndagen den 13 oktober, kl. 18.00 i TV4, tar Claes-Göran plats på BingoLottos scen – kanske med ambitionen att intyga om just detta.