Pernilla Wahlgren har hybris och ger extra föreställningar 2022

Hybris tåget vidare genom Sverige med utsålda hus och över 100 000 glada besökare har redan sett showen. Strax väntar en välbehövlig ledighet för Pernilla och ensemble. Nu är det också klart att de adderas ytterligare föreställningar i turnéplanen och tidigare utsålda städer har fått extra shower adderade på nya dagar.
Biljetterna släpps idag kl.12.00 och köps på biljettlänken www.pernillawahlgrenharhybris.se

20 okt Sundsvall, Tonhallen kl 19:30
21 okt Umeå, Idunteatern kl 19:30
22 okt Luleå, Kulturens Hus kl 19:30
23 okt Skellefteå, Sara Kulturhus
06 nov Karlstad, CCC kl 19:30
12 nov  Linköping, Konsert & Kongress kl 19:30
04 dec Östersund, Sporthallen kl 19:00
11 dec Växjö Konserthus kl. 19:00

På onsdag 1 december kl.12:00 släpps biljetter även till

19 nov Norrköping, De Geerhallen kl 19:30
03 dec Uppsala, UKK kl 19:30

Biljetterna köps via  www.pernillawahlgrenharhybris.se

Efter att ha firat sina 40 år på scen och 50 år på jorden i ett födelsekalas som pågick i ett och ett halvt år med 135 000 av hennes närmsta vänner fick inte Pernilla Wahlgren nog. Trots att ensemblen försökte stoppa henne hade hon en storslagen premiär på Cirkus, Stockholm den 23 januari 2020 med föreställningen Pernilla Wahlgren har Hybris. Efter en nu ofrivillig paus på 568 dagar i kampen mot ett virus värre än vi alla trodde, är nu gänget tillbaka vaccinerade och revanschsugna.

Så åter igen efter den prisbelönta och helt utsålda föreställningen Kort, Glad & Tacksam har hon än en gång med sig sina vänner Hanna Hedlund, Ola Forssmed, Måns Nathanaelson och Kim Sulocki i en humorföreställning fylld av musik, sketcher och parodier i ett underhållande tempo. Pernilla Wahlgren har Hybris regisseras av Edward af Sillén och har redan vunnit priset Årets Humorföreställning 2020, blivit hyllad av recensenter men framförallt av publiken!

➕➕➕➕ ”Succé! Dom gör det igen” - Aftonbladet
🐝🐝🐝🐝 ”Ett asgarv av förlösande girlpower” - Expressen
”Sanslöst roligt” - DN

Producent:
Lasse Karlsson, Lifeline
lasse.karlsson@lifeline.se

Michael Henriksson, Lifeline
michael.henriksson@lifeline.se

Je m’appelle Agneta tar plats på scen – Emma Hambergs tokhyllade succéroman blir teater!8.3.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande

När Emma Hambergs roman Je m’appelle Agneta utkom 2021 var succén ett faktum. Berättelsen om en kvinna som slår sig fri från vardagens trista bojor och börjar njuta av livet rymmer både längtan och igenkänning. Boken har älskats av läsare och sålts i över 350 000 exemplar. I höst blir den omåttligt populära Je m’appelle Agneta teater! Anna Blomberg och Dag Malmberg möts på scen som Agneta och Einar. Je m’appelle Agneta har premiär 26 september på Rival i Stockholm och spelas under hösten även i Göteborg och Malmö.

Brynolf & Ljung i New York-debut med föreställningen Stalker, producerad av Penn & Teller2.2.2024 10:51:43 CET | Pressmeddelande

De svenska trollkarlarna Peter Brynolf och Jonas Ljung var bland de första någonsin att lyckas lura legendariska Penn & Teller i första säsongen av programmet ”Penn & Teller: Fool Us!”. Nu producerar Penn & Teller Brynolf & Ljungs New York-debut: ”Stalker”. Med regi av succéregissören Edward Af Sillén har "Stalker" premiär den 1 april på New World Stages - ett stenkast från Times Square i New York.