Pernilla Wahlgren kopplar grepp och utökar Hybris-turnén med ny medlem samt fler datum för en sista vända hösten 2022!

Sveriges realitydrottning spelar en sista höst med succén och Hybrisen är total! Hon säljer fler biljetter än Rolling Stones i Sverige.. Hon säljer fler biljetter än hela Melodifestivalen på Arenaturné .. Hon säljer fler biljetter än sig själv..

Foto Lifeline

Pernilla Wahlgrens segertåg genom Sverige med föreställningen ”Kort, Glad och Tacksam” har nu officiellt blivit besegrat av publik och kritikersuccén ”Pernilla Wahlgren har Hybris” och har totalt sålt motsvarande 10 utsålda Avicii Arena.

Publiksuccén fortsätter hela hösten 2022!

Med dubbla förställningar i Oslo på Sentrum Scene, Stor Skånefinal på Malmö Arena och flera nya föreställningar på Cirkus Arena i Stockholm.

Över 150 000 sålda biljetter på föreställningen ”Pernilla Wahlgren har Hybris”!

I januari 2020 samlade Pernilla Wahlgren sin ensemble bestående av Hanna Hedlund, Måns Nathanaelson, Ola Forssmed och Kim Sulocki, tillsammans med regissören Edward af Sillén, för en premiär av den nyproducerade ”Pernilla Wahlgren Har Hybris”

Föreställningen fick strålande recensioner hos både recensenter och publik.

Men kort därefter förändrades allt och Sveriges scener stängde ner.

Nu står vi här efter två års pandemi i vårt avlånga land. Efter ett pusslande av framflyttade föreställningar har vi ändå lyckats spela hela 134, mer eller mindre slutsålda föreställningar, när vi når vårturnéns final i Agnebergshallen i Uddevalla den 14 maj. Det är också här i Bohuslän som vi säger på återseende till vår kära ensemblemedlem Ola Forssmed.

Istället välkomnar vi Linus Wahlgren som kommer att ersätta Ola Forssmed

En Wahlgren mer eller mindre tänker ni men helt ny i gänget är inte ”lillebrorsan” utan även han är ju nära vän med övrig ensemble sedan många år och efter medverkanden i olika teaterproduktioner, tv-serier och filmer tillsammans så har dom alla byggt en stark vänskap som kommer visa sig på scenen. Detta innebär ju också att som scenföreställning kommer ”Pernilla Wahlgren har Hybris” genomgå lite av en evolution inför hösten. Sketcher kommer att läggas till och kanske dras ifrån, en ny sång eller två kommer förmodligen uppdagas och som alltid blir det lite naket förstås.

Två timmars underhållning har aldrig varit så underhållande!

Pernilla Wahlgren Har Hybris kan ses på följande platser

11 dec Växjö, Växjö Konserthus 19:00
16 dec Helsingborg, Helsingborg Arena 19.30
17 dec Örebro, Conventum Arena 19:30