Peter Bengtson blir ny arenachef för Hamburger Börs

Varmt välkommen till Peter Bengtson som blir ny arenachef för Hamburger Börs, med totalansvar för både affärerna och driften.

Hamburger Börs - del av Moment Group

Peters uppdrag som ”börschef” blir att ansvara för och driva på den förändringsresa som kommer att göra anrika Hamburger Börs till en ännu mer attraktiv arena för show, events, konsert och club i kombination med riktigt god mat & dryck.

Peter har en gedigen bakgrund inom hotell och restaurang och han har bland mycket annat varit VD för Slagthuset i Malmö under åtta år. Där ansvarade han för konceptualiseringen och utvecklingen av verksamheten mot nya målgrupper och där stod dinnershows för hälften av affärerna. Tillsammans med sin sambo köpte han 2020 ett litet hotell på den skånska landsbygden, Nature Shelter Hotel, och efter att ha renoverat och utvecklat detta till en modern mötesplats med restaurang, konferens och boende går nu flyttlasset till Stockholm.

- Engagemanget, erfarenheten, kompetensen och den värme Peter kommer att bidra med när han tar över rodret för Hamburger Börs kommer att vara helt rätt för att tillsammans med teamet på plats ta Börsen till nästa nivå, säger Mikael Nilsson, tf Affärsområdeschef Immersive Venues.

- Det är ett glädjefyllt uppdrag att få föra Hamburger Börs vidare in i framtiden och jag ser fram emot att få lära känna denna anrika arenas styrkor och utmaningar och att få träffa alla medarbetare i teamet, säger Peter Bengtson, ny arenachef Hamburger Börs.

Peter Bengtson tillträder tjänsten den 1 november och vi hälsar honom varmt välkommen.

Hamburger Börs – i hjärtat av Stockholm - är ett kulturarv med en fantastisk historia. Många stora namn inom underhållningsbranschen har någon gång stått på denna scen. Den fantastiska Oscarianska baren är värd ett besök i sig och på menyn i övrigt står show, events, konsert, mat & dryck. Hamburger Börs är en del av Moment Group.

Läs om vad som händer på Hamburger Börs i höst

070-181 59 71http://www.momentgroup.com/

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien.Koncernen är listad på Nasdaq Stockholm, Main Market, och omsätter knappt en miljard kronor. I de olika verksamheterna inom Moment Group skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år och verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor och arenor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo och Falkenberg.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, Intiman, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, Vallarnas friluftsteater, Wagners Bistro, Wallmans, Wallmans Group

Broadwaymusikalen Annie slår på stort!20.9.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

I fredags, den 16 september, var det äntligen dags för premiären av Broadwaymusikalen Annie på Lisebergsteatern i Göteborg. Skådespelarna, som till majoritet består av barn, var lika förväntansfulla som publiken i den fullsatta salongen och vilken premiärkväll det blev! Helgens alla föreställningar har varit fullsatta och publiken har lämnat stående ovationer. Nu släpps fler föreställningar och framgångssagan Annie fortsätter.

Jill Johnson – Simply The Best1.9.2022 15:00:00 CEST | Pressmeddelande

Jill Johnson är en av vår tids största svenska artister. I över 30 år har hon skapat musik, men även samarbetat med några av Sveriges och världens främsta artister. På nyårsafton den 31 december 2022 ställer sig Jill Johnson på Cirkus stora scen, i Stockholm, för att framföra delar av sin stora katalog av låtar och kommer även att bjuda på tolkningar av hennes internationella favoritartister. En show som rymmer det bästa av det bästa – Simply The Best.

Vi summerar ett starkt andra kvartal - hämtat från VD-ordet19.7.2022 08:53:18 CEST | Pressmeddelande

Vi summerar ett starkt andra kvartal med ett resultat som är ett av koncernens mest lönsamma för en ”april-juni-period” någonsin. Rörelseresultatet för kvartalet landar på 20 msek vilket är en stark förbättring och en tydlig indikation på att vi är på rätt väg mot att återställa lönsamheten. Även när vi exkluderar erhållna stöd till följd av restriktionerna levererar koncernen ett resultat som visar tydliga lönsamhetsförbättringar. I sammanhanget noterar vi att de covidrelaterade restriktionerna från tidigare perioder i kombination med oron i omvärlden påverkade införsäljningstakten för kvartalet negativt, men ett hårt och fokuserat arbete från dedikerade och engagerade medarbetare gör att vi trots det kan summera ett mycket bra kvartal.