Peter Haveneth blir ny chef för Bring Frigo

Peter Haveneth blir ny vd för Bring Frigo AB. Han kommer närmast från Grollskoncernen där han har arbetat som vd.

Peter har lång erfarenhet från ledande positioner i ett flertal industri- och tjänsteföretag, senast som vd för Grolls, en nordisk leverantör av arbetskläder och personlig skyddsutrustning.

- Bring Frigo AB är ett spännande företag som är väl positionerat på marknaden. Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med bolagets engagerade medarbetare anta framtida utmaningar, säger Peter Haveneth.

Tidigare har han arbetat i Stena Line Group där han verkat i koncernledningen som Senior Vice President med ansvar för bland annat Operational Excellence, HR samt Communications. Peter har en Master’s of Science i Business Administration – Marketing and Organization.

- Peter Haveneth har en solid erfarenhet och kompetens från flera ledande positioner i flera olika branscher. Det är något som Bring Frigo och resten av koncernen kommer ha stor nytta av framöver. Jag är glad att Peter har valt att komma till oss på Bring och är säker på att han kommer leda sitt team på bästa sätt, säger koncerndirektör Tore K Nilsen i Bring, som är en del av Posten Norge.

Peter kommer tillträda sin nya tjänst den 8:e januari 2018.

Adam Leth, Informationschef Bring +46 70 78 978 50 adam.leth@bring.com

Peter Haveneth +46 70 23 538 14

Bring öppnar dörren med Glue när kunden inte är hemma19.12.2017 09:00Pressmeddelande

Rapporter om överfulla utlämningsställen duggar tätt i takt med att e-handeln ökar. Den stora utmaningen är att leverera paket enligt konsumentens önskemål där och då man vill ta emot sin leverans. Efter en pilottest utökar nu smartahem-företaget Glue och logistikföretaget Bring sitt samarbete till en fullskalig utrullning som gör det möjligt att få hem paketet på hallmattan utan att behöva vara hemma.