PETER JÖBACK - ”HIS GREATEST SHOW - MED HJÄRTAT SOM INSATS”

Peter Jöback - en av vår tid absolut starkast lysande stjärnor öppnar upp sitt musikaliska hjärta och portarna till Cirkus i Stockholm med sitt livs största egna show på en fast scen hittills. Följ med på en spektakulär, färgstark, dramatisk och musikalisk resa mellan livsstadier och världsdestinationer. Dekadenta Berlin, romantiska Paris, magiska New York, sofistikerade London och inte minst lyxiga Las Vegas. Möt Peter Jöback i egenskap av artisten, croonern, musikalstjärnan och popsångaren genom framgångar, motgångar, kärlek, hjärtesorg och passionen till scenen och showbiz.

2Entertain - part of Moment Group

Peter Jöback och hans kreativa team Hans Marklund och Magnus Renfors är hjärnorna bakom denna storslagna musikupplevelse som är så pass unik i dess slag att den gett upphov till ett helt nytt koncept som de kallar ”POPTEATER”. På scenen tillsammans med Jöback kommer vi att få se en 16 manna stor ensemble – en 10 manna orkester, dansare, akrobater, skådespelare och sångare.

Alla är handplockade av Peter Jöback och Sveriges egna showman Hans Marklund, som förutom showansvarig på Hamburger Börs under många år, ligger bakom en uppsjö av storslagna föreställningar, galor och TV-evenemang.

Denna popteater tonsätts så klart av Jöbacks egna gedigna låtskatt men även av helt ohörda toner från ett nytt album som han skrivit tillsammans med Tobias Fröberg och Kathryn Williams, producerat i Los Angeles av Tobias Karlsson från Max Martins bolag MXM. Här introduceras vi till ett helt nytt spännande grepp i Peter Jöbacks uttryck som popartist.

”Det är 20 år sen jag gjorde min första show på fast scen och så galet mycket har hänt under dessa år. För mig blir denna show något av det största jag tagit mig an och att få göra det tillsammans med detta grymma team känns helt fantastiskt och jag ser så fram emot att skapa popteater på Cirkus!” - Peter Jöback

"His Greatest Show – Med Hjärtat Som Insats” utspelar sig mitt i livet som Peter Jöback själv beskriver det och är en hyllning till svunna epoker och nutid berättad någonstans i gränslandet mellan filmens språk och scenens uttryck. Cirkus förvandlas till en arenateater och publiken kastas in mitt i händelsernas epicentrum. Showen begränsas lika lite av scenens yta som fantasins gränser, vad är egentligen dröm och vad är verklighet?

Vi välkomnar dig till en oförglömlig kväll - en annorlunda arena och totalupplevelse med musik, dans mat och dryck.

Showdatum: Premiär den 20 september kl. 20.00. Därefter spelas föreställningen torsdag till lördag hösten 2018.

Biljettersläpp: 27 februari

Biljettalternativ: Dinnershow-biljett inkl. middagspaket eller endast showbiljett

Föreställningens längd: 100 minuter

”His greatest show - Med hjärtat som insats” produceras av:

2Entertain, Live Nation, Vicky Nöjesproduktion i samarbete med Sinclair Entertainment.

Lite mer om artisten Peter Jöback

Som artist har Jöback belönats med både guld och platina för sina skivor som sålt över 1 miljon ex. 2006 och 2008 var han det bäst säljande artisten i Sverige och hans många musikaliska samarbeten inkluderar Sia, Kate Pierson, Annika Norlin, Mauro Scocco, Andreas Mattsson & Niclas Frisk för att nämna några. Förutom Peters numera klassiska julalbum ”Jag kommer hem igen till jul” har Peter gjort ytterligare 10 studioalbum med både originalmaterial och hans egna tolkningar av särskilt utvalda låtar. Han har blivit nominerad till flera Grammis och även varit Bästa manliga artist både på Tracks och NRJ och flera av hans TV-produktioner har blivit nominerade till Silverrosen i Montreux. Peters samarbete med Hans Ek resulterade i ”La vie, L’amour, La Morte” där franska klassiker fick nya texter och några nyskrivna sånger i samma anda kom till. Här gjordes en Grammi-nominerad musikdramatisk kortfilm som befäste Peters samarbete med regissören Magnus Renfors. De båda samarbetade även med videon till klassikern ”Stockholm i natt”.

Peter är skapare av arenakonceptet ”I Love Musicals” som han turnérade med 2012, 2013 och 2015 inför en enorm publik. 2016 togs konceptet till anrika ”Budokan” i Tokyo och förra året toppades det hela med publikrekord på Ullevi stadium. Som musikalartist har Peter Jöback har gjort otalet storslagna roller. Som ”Robert” i Björn Ulvaeus och Benny Anderssons musikal ”Kristina från Duvemåla” gjorde han succé och föreställningen sågs av mer än 1 miljon svenskar. Internationellt har vi tidigare sett Jöback i Londons West End som ”Chris” i Cameron Mackintosh ursprungliga produktion av ”Miss Saigon” och i rollen som ”Michael” i originaluppsättningen ”The Witches of Eastwick”.  I Köpenhamn gjorde han sin spektakulära rolltolkning som the Konferencieren i ”Cabaret”, en roll som han sedan prisades för i den svenska uppsättningen där Peter även var medproducent. I den hyllade thrillerserien Modus i TV4 och BBC4 gjorde Peter rollen som Rolf. Peter Jöbacks har också gjort en resa som ”The Phantom” som började 2011 under 25-årsjubiléet av ”The Phantom of the Opera” på Royal Albert Hall i London och följdes sedan av en säsong på Her Majesty’s Theatre i London’s West End. Han gjorde sin Broadwaydebut med denna prestigefyllda roll 2013 på The Majestic Theatre i New York och handplockades senast till musikalens 30-årsjubileum denna vår 2018 i samma stad.

För mer information och kontakt med Peter Jöback, hör av er till Helene Wigren PR & Beyond: helene.wigren@prbeyond.se eller anna.vfg@prbeyond.se

______________________________________________________________________________________

2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar artister till företagskunder och driver fem teaterarenor. 2Entertain driver också biljettbokningssajten showtic.se – se mer på 2Entertain och Showtic.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Så som i himmelen - ​Succéfilm blir musikal28.12.2017 09:00Pressmeddelande

Succéfilm blir musikal Michael Nyqvist, Frida Hallgren och Helen Sjöholms rollkaraktärer ska återigen fängsla publiken. Personligheterna i ”Så som i Himmelen” får nytt liv på Oscarsteatern. – Vi ska göra den gripande berättelsen rättvisa som musikal. Med nyskriven musik ihop med filmens ledmotiv, Gabriellas sång, säger Vicky von der Lancken. Visionen är en storslagen, vacker, glad och rörande musikal. En spektakulär musikalupplevelse att minnas, fylld av kärlek, dans och sång.

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.