Peter Sjerling blir ny VD för Järfällahus AB

Den 26 april fattade Järfällahus styrelse beslut om att tillsätta Peter Sjerling som VD. Peter avslutar sitt nuvarande arbete som koncern VD för HSB Mälardalen och tillträder den 27 augusti.

Peter Sjerling är VD för Järfällahus AB från 2018-08-27

- Det känns riktigt bra att kunna tillföra Järfällahus den erfarenhet och kompetens som Peter besitter säger Mikael Jämtsved, MP, som deltagit i rekryteringen i egenskap av Järfällahus styrelseordförande. Järfällahus fortsatta arbete får nu en stabilitet vilket ger bättre förutsättningar inför framtiden.

Peter Sjerling har arbetat i fastighetsbranchen i över 15 år och har innan dess erfarenhet av både kommunal och statlig förvaltning.

- Det känns jättespännande med Järfällahus, jag ser många möjligheter och några utmaningar, säger Peter Sjerling om sitt nya uppdrag.

Nuvarande tf VD Håkan Berg slutar den 15 maj. I tiden fram till dess Peter kommer i augusti kommer Järfällahus fastighetsutvecklingschef Per Wistedt att fungera som tillförordnad VD.

Peter SjerlingVD för Järfällahus AB från 2018-08-27

Peter Sjerling är VD för Järfällahus AB från 2018-08-27
Peter Sjerling är VD för Järfällahus AB från 2018-08-27.