Peter Svensson - ny VD för Einar Mattsson Byggnads AB

Från den 1 juni blir Peter Svensson VD för Einar Mattsson Byggnads AB. Han efterträder Anna Mellström som lämnar för rollen som VD för Sollentunahem. Peter Svensson fortsätter samtidigt att leda Einar Mattsson Projekt AB.

– Det kommer att gagna båda bolagens verksamhet att ledas av en och samma VD. Det ger bolagen möjlighet till ett effektivare samarbete som i förlängningen ska leda till lägre produktionskostnader och bättre kvalitet i produkten, säger Stefan Ränk, Einar Mattssons koncernchef.

– Jag ser fram emot att få ihop all den kunskap och erfarenhet som finns i de båda bolagens ledningsgrupper, för att få till rätt produkt på rätt plats till rätt pris, så att vi fortsatt kan stå stabila på marknaden oavsett konjunktur, Peter Svensson, VD för Einar Mattsson Projekt AB.

Om Peter Svensson
Peter leder Einar Mattsson Projekt AB sedan september 2019. Han har mångårig branscherfarenhet bland annat som VD för PEAB Bostadsutveckling. Peter har även arbetat på NCC, Skanska och Bjerkings.

För mer information kontakta:

Stefan Ränk, koncernchef, Einar Mattsson AB

Peter Svensson, VD ,Einar Mattsson Projekt AB

Ewelina Holm, kommunikationschef, Einar Mattson AB
0765- 426720

Einar Mattsson-koncernen har varit verksam på Stockholms fastighetsmarknad sedan 1935.
De andra verksamheterna i koncernen utgörs av projektutveckling, fastighetsförvaltning, bygg och övriga investeringar.
Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook

”De flesta människor har en större potential än vad de tror”— fredagsporträttet med Anna Hellman25.9.2020 10:00:00 CESTBlogginlägg

Idag riktar vi strålkastarljuset på Anna Hellman, avdelningschef på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Hon räds inga motgångar, lyssnar fokuserat på erfarna kollegor och är särskilt förtjust i ordning och reda, ansvar och hårt arbete. Anna gör gärna ett marklyft med tunga vikter på fritiden, har tidigare studerat kinesiska och gillar att få jobba med en expanderande huvudstad.

"För oss gäller det att hela tiden ligga steget före"— fredagsporträttet med Magnus Björk18.9.2020 09:59:24 CESTBlogginlägg

I dagens fredagsporträtt lär vi känna Magnus Björk som organiserar Einar Mattsson-koncernens Logistikcenter. Han är en mycket glad och positiv medarbetare, vilket kanske behövs när han tillsammans med sitt team ska hålla ordning och reda på hundratals människors maskiner och utrustning i mångmiljonprojekt. Magnus gillar digitaliseringens fördelar och har tävlat i SM i en för många okänd tävlingsgren.