Peter Wallenberg Jr inviger ny utställning på Universeum – välkommen på pressvisning av The Hub!

Den 8 februari går startskottet för Universeums kunskapssatsning på digital teknik och innovationskraft då The Hub invigs. En utställning som visar hur ny teknik kan ge verktyg och stärka förmågan att utveckla nya idéer. Utställningen syftar också till att bidra till ett ökat intresse för studier samt arbete inom IT och teknik.

I The Hub utforskas den nya teknikens möjligheter och hur tekniska lösningar kan bidra till en hållbar framtid. Utställningen rymmer både tekniklabb och flera så kallade innovationsstationer där bland annat VR, AI och sensorteknik kan upplevas och provas på.

Bakom satsningen står Universeum i samarbete med Saab, Ericsson, Chalmers och Göteborgs universitet. The Hubs innehåll har valts och utformats tillsammans med Pepp*.

Fredagen den 8 februari kl 09.30 är du varmt välkommen på pressvisning. På plats finns då Peter Wallenberg Jr, ordförande Knut och Alice Wallenbergs Stiftelse, Carina Halvord, VD på Universeum, Anders Carp, chef för Saabs affärsområde Surveillance samt tjejer från Pepp.

Från kl 10.15 finns det möjlighet till enskilda intervjuer. Detta bokas via presskontakt i samband med anmälan till pressvisningen.

* Pepp är ett mentorskapsprogram för tjejer. Tillsammans med en mentor från universitetet får de upptäcka möjligheterna i teknikbranschen. Läs mer på blipepp.nu.