Petter Ovander ny kommunikationsspecialist för publishing
I uppdraget som Communication Specialist ingår att utveckla, stärka och stödja kommunikationsarbetet inom Schibsteds tre svenska mediebolag, Aftonbladet, Svenska Dagbladet och Omni.
– Genom den här nya rollen får vi ett samlat kommunikationsfokus för alla våra publicistiska verksamheter i Sverige. Det gör att vi ännu tydligare kan se till att Schibsteds mediebolag är öppna och transparenta, både internt för medarbetare och externt gentemot omvärlden, säger Johan Lindbladh, kommunikationschef för Schibsted Media i Sverige.
Petter Ovander har en lång bakgrund inom såväl journalistik som kommunikation. Han började som nyhetsreporter på Aftonbladet 2000, och har under tio av åren, fram till 2016, haft olika arbetsledande roller på Aftonbladets nyhetsredaktion.
De senaste två åren har han arbetat med kommunikationsfrågor i Aftonbladets stab.
– Jag har varit med på en fantastisk resa, inte minst den digitala. Det är speciellt att lämna en tidning efter så många år, att sluta jobba med journalistik. Men det är också speciellt att flytta till en mediekoncern i absolut digital framkant – och få fortsätta jobba för journalistiken, när den utmanas från så många håll. Det är också en ynnest för mig att från en sån här position få lära känna och arbeta för ytterligare två titlar, Svenska Dagbladet och Omni, säger Petter Ovander.
– Det är superkul att vi nu har fått en så erfaren publishing-person som Petter i kommunikationsteamet. Hans långa branschkunskap blir en väldigt värdefull tillgång i vårt arbete framåt, där publishing är en så pass stor del av vår verksamhet. Jag känner mig trygg och väldigt glad över det här tillskottet, säger Johan Lindbladh.
Petter Ovander tillträder tjänsten omgående.
Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comPetter OvanderKommunikationsspecialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Shaping the media of tomorrow. Today.
Schibsted Media kombinerar en lång och stolt publicist-tradition, som sträcker sig ända från 1800-talet, med digital innovation och entreprenörskap. Verksamheten inkluderar bland annat bolag som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Lendo, Prisjakt och TV.nu.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum