Philippa Doolke blir ny utvecklingschef hos Einar Mattsson

Den 11 oktober välkomnar Einar Mattsson Projekt AB och Einar Mattsson Byggnads AB Philippa Doolke, som verksamhetsutvecklingschef. Philippa kommer närmast från JM Entreprenad där hon arbetat med verksamhetsutveckling sedan 2015. Philippa tillträder sin tjänst den 11 oktober och kommer att ingå i bolagens gemensamma ledningsgrupp.

Philippa Doolke, ny utvecklingschef på Einar Mattsson Byggnads AB och Einar Mattsson Projekt AB.

– Vårt byggbolag och projektbolag har båda satt höga miljö- och klimatmål, höga mål för produktiviteten och produkten. Allt detta behöver integreras i vardagens arbete så att vårt bidrag till stadsmiljön, de boende och vår omvärld blir mer hållbart. Philippas kommer att i sin roll som utvecklingschef särskilt att fokusera på att öka takten i det arbetet, säger Peter Svensson, VD för Einar Mattsson Byggnads AB och Einar Mattsson Projekt AB.

–  Det som lockade mig mest till tjänsten var att koncernen Einar Mattsson har rådighet över fastighetens hela livscykel vilket innebär nya och spännande möjligheter. Jag ser fram emot att tillämpa mina tidigare erfarenheter för att bidra till den fortsatta utvecklingen av Einar Mattsons verksamhet, säger Philippa Doolke, tillträdande verksamhetsutvecklingschef för Einar Mattsson Byggnads AB och Einar Mattsson Projekt AB.

Om Philippa Doolke

Philippa är utbildad miljövetare med examen från Sveriges Lantbruksuniversitet. Hon har sedan dess bland annat arbetat med att driva utveckling av processer och ledningssystem, internrevisioner, kontinuerlig hållbarhetsrapportering och energieffektivisering.

Om Einar Mattsson Byggnads AB
Einar Mattsson Byggnads AB är koncernens produktionsbolag som säkrar en effektiv och högkvalitativ nybyggnads- och renoveringsverksamhet för vårt projekt- och fastighetsbolag. Einar Mattsson-koncernen har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Målet att inom en tioårsperiod uppföra ytterligare 4 000 nya bostäder för egen regi i Storstockholm och genomföra nödvändiga renoveringar och uppgraderingar i det befintliga beståndet. De andra verksamheterna i koncernen utgörs av fastigheter, fastighetsförvaltning, projektutveckling och övriga investeringar.

”Vi bygger fina lägenheter med bra materialval, och du hittar det där lilla extra”— fredagsporträttet med Åke Strömgren2.12.2022 10:00:00 CET | Blogginlägg

Med norrländsk trygghet, lugn och lång erfarenhet och kunskap hanterar platschef Åke Strömgren de flesta utmaningar. Lagkänslan är viktig på projektet Elddonet som han nu basar över. Han är stolt över att bygga Einar Mattsson-lägenheter som har det lilla extra. Ett SM-guld finns att stoltsera över och golf var ingen sport förrän Åke testade på det. Möt honom här:

Fastighetstekniker Yad bygger sin karriär på Einar Mattsson1.12.2022 06:00:00 CET | Nyheter

Vi träffar Yad Javidi för en fika på Luxlampan på Lilla Essingen. Denna nyfikna person började som fastighetstekniker på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB i januari 2019. Nu pluggar han till byggnadsingenjör med inriktning mot renovering, ombyggnad och tillbyggnad (ROT) fram till maj när han examineras. Det är därför vi ses för en fika. Vad har han att berätta nu när hans första praktikperiod snart är avklarad.

”Vi kan lösa de tekniska utmaningar våra kunder står inför” — fredagsporträttet med Einar Storm25.11.2022 10:00:00 CET | Blogginlägg

Snabb som få rör sig arbetsledaren för teknisk förvaltning, Einar Storm, genom korridorerna på huvudkontoret. Snöskottningen måste hanteras och även en arbetsledare får fatta snöskyffeln och hjälpa till vid utsatta fastigheter. Sådan tur att matlagning fungerar som stressventil. Han är ännu på jakt efter sitt smultronställe och han avslöjar också en hemlighet. Lär känna Einar Storm: